ח"כ דוד אמסלם מתנצל: "אם מילצ'ן נפגע, אני מצר על כך"

בתחילת השבוע אמר ח"כ אמסלם בגל"צ כי מילצ'ן שיקר בחקירתו כדי להפיל את נתניהו - אמירה שגררה איום בתביעה מצד מילצ'ן ■ הבוקר התנצל הח"כ: "אני נסמך על המידע בתקשורת"

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הדברים שאמר ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) בגלי צה"ל ביום ראשון עלולים לגרור אותו לבית המשפט - כך לפחות מאיים איש העסקים ארנון מילצ'ן שטוען כי אמסלם שיקר ופגע בשמו הטוב.

"חזור בך תוך 48 שעות או שאתבע אותך", כתב מילצ'ן במכתב ששיגר לאמסלם, שטען בתחילת השבוע בגלי צה"ל כי מילצ'ן שיקר במשטרה במטרה להפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במכתב איים מילצ'ן, באמצעות עורך דינו, לתבוע את אמסלם תביעת לשון הרע. לדבריו, הם אינם מכירים, והאמירות של אמסלם כוזבות ומסבות לו נזק רב. 

ח"כ אמסלם שוחח בשנית הבוקר (ד') עם אסף ליברמן בגלי צה"ל והבהיר את דבריו. "לא אמרתי שמילצ'ן שיקר, אמרתי שיש אופציה כזו", אמר אמסלם. "אני נסמך על כלי התקשורת. אם כל מה שכתוב שם זה לא נכון - אז לא אמרתי דבר וחצי דבר. נתתי את הפרשנות שלי לעניין".

"אני לא מכיר את מילצ'ן, לא פגשתי אותו, ואין לי עניין לפגוע בו", הוסיף ח"כ אמסלם, "ולכן אם הוא נפגע ממני - בוודאי שאני מצר על כך".

לדבריו, "אני חושב שמילצ'ן מרגיש שנעשה לו עוול, אחרת הוא לא היה מגיב ככה". אמסלם הוסיף כי הוא השיב למכתבו של מילצ'ן. 

אמסלם ציין גם כי אמירותיו נגד מילצ'ן בתחילת השבוע התבססו רק על דיווחים בכלי התקשורת ולא על מידע שקיבל מסביבת ראש הממשלה. הוא הוסיף כי לא דיבר עם נתניהו מזה שנה, וכי כל ראיונותיו בתקשורת לא נועדו להגן על ראש הממשלה אלא על הדמוקרטיה הישראלית. 

 

"חסינות לפי חוק" 

בתוך כך, ח"כ אמסלם שלח מכתב תגובה למכתבו של מילצ'ן, בו כתב: "בפתח הדברים אבקש להפנות את תשומת-לבך לכך שהטענות שבמכתבך שבנדון מכוונות נגד התבטאותי בעניין ציבורי הקשור לתפקידי כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד. ההתבטאות מוגנת בהגנה מוחלטת מפאת חסינותי לפי חוק חסינות חברי כנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951.

"לגופו של עניין, אכן איני מכיר את מר מילצ'ן. לכל אורך הראיונות שנתתי, חזרתי והדגשתי כי גם העובדות העולות מחקירת המשטרה אינן ידועות לי, וכי דבריי מתייחסים לפרסום בעיתון 'הארץ'. לא זו אף זו, הדגשתי מספר פעמים שאני מטיל ספק בנכונות הפרסום האמור.

"הפועל היוצא הוא", מוסיף וכותב ח"כ אמסלם, "שהראיונות כולןם היו בגדר 'הבעת דעה' על האפשרות שהפרסום בעיתון 'הארץ' נכון בצורה כלשהי ועל הפרשנות האפשרית שהוצגה על-ידי המראיינים, לפיה עדותו של מר מילצ'ן פוגעת בדרך כלשהי בממשלת ישראל ובראש הממשלה. ואכן, גם אתה דייקת במכתבך וכתבת שהדברים נאמרו בתנאי שהפרסום הוא אמת.

"ידוע לכל כי החקירה המתנהלת לאחרונה בעניין זה עומדת בלב ההתעניינות הציבורית ומקבלת תשומת-לב תקשורתית חסרת תקדים. בכלל זה מושמעת ונדונה העמדה הרלוונטית המבקשת לשאול האם ראוי שחקירה מסוג זה תסכן את כהונתו של ראש הממשלה שנבחר פעם אחר פעם בבחירות דמוקרטיות.

"בהקשר זה מושמעת מזה זמן הטענה, הראויה כשלעצמה לדיון ציבורי, ולפיה אפשר שמאחורי החקירה עומדים גורמים בעלי עניין לפגוע בראש הממשלה ולסכל את כהונתו. כל שאמרתי בראיונות אליהם התייחסת במכתבך היה בגדר 'הבעת דעה' אודות אותם עניינים בעלי חשיבות ציבורית, ומשכך, ונוכח הבהרתי כי אין לי כל ידיעה אודות פרטי החקירה ופרטי העדות שמסר לכאורה מר מילצ'ן, אין לראות בדבריי משום לשון הרע".

אמסלם חותם את מכתבו וכותב: "אבקש להוסיף שלמרות האמור לעיל, אם מר מילצ'ן רואה את עצמו נפגע מכך באופן אישי - אני מצר על כך".