שתי אפליקציות ישראליות חדשות שיכולות לשדרג כל טיול

אחד מהמיזמים מציע לשלב ביקור במוזיאונים עם משחקים - שיכניסו עניין בעיקר לדור הצעיר ■ השני הוא מעין Waze של ספרים ומאפשר לטייל בעקבות סיפורים וסופרים אהובים ■ צפו בווידאו

טיול- חוויה/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טיול- חוויה/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שתי טכנולוגיות ישראליות חדשות מציעות מבט מעט שונה על הטיולים בארץ ובחו"ל.

הראשונה, "מוזילופ", מוטמעת באפליקציות של מוזיאונים ומציעה לשלב משחקים במהלך הביקור. האמנות נשמרת במרכז העניין, וסביבה מוזמנים המבקרים - בעיקר הצעירים שבחבורה - לאתגר עצמם עם משחקי פאזל, מצא את ההבדלים מול היצירה שבקיר, שאלוני טריוויה ועוד. המבקרים

הצעירים נותרים מחוברים לידידם הטוב ביותר, המסך, וסופגים תרבות בדרך מהנה ומעניינת. בשלב זה הרעיון מוטמע במוזיאונים בישראל, בהם מוזיאון תל-אביב ומוזיאון ישראל.

מאחורי המיזם "בוקס און מאפ" עומד חבר הכנסת לשעבר דדי צוקר, יחד עם יזמים נוספים. הוא מציע להכניס ממד נחמד ביותר לטיול, כשהוא מחבר בין תכנים מספרים למקומות על המפה בהם התרחשו הסצנות בספר, וכך מתקבלות מפות תוכן ומסלולי טיול לפי סופר או ספר אהוב.

באפליקציה קיימות אלפי בוקס-לוקיישנס - כלומר נקודות היתוך בין ציטוט מספר למקום בו הוא מתרחש על המפה, מגוון מסלולים בעקבות סופרים, תקופות, ז'אנרים ואזורים גיאוגרפיים, מאות ספרים וסופרים מצוטטים בהם מאיר שלו, רם אורן, דוד גרוסמן, יהודית קציר, אשכול נבו, לאה גולדברג ועוד.

כך, בהתאם למילת חיפוש של שם הסופר, למשל, מתקבלים מסלולים מתאימים ברוח ספר שכתב. ניתן לעצב, לדוגמה, סיור בירושלים בעקבות ספרו של דוד גרוסמן "מישהו לרוץ אתו".

האפליקציה נמצאת עדיין בשלבים התחלתיים, והיא תושק רשמית בקרוב בתל-אביב. חובבי הספרים מוזמנים, אגב, להצטרף לעולם התוכן ולעדכן בעצמם ציטוטים בלתי נשכחים או סצינות מרגשות שהתרחשו בלוקיישנים מעניינים.