מיני-מבחן דרכים: אאודי RSQ3 - "פודל" עם טורבו

לא ברור מי הקהל לרכב פנאי עירוני שמאיץ כמו פורשה 911 ועולה כמו שני אאודי Q2, אבל לרוכשים ממתינים ריגושים בשפע

פיתוח גרסה חדשה של רכב בתוך משפחת דגמים קיימת, שכולל תכנון הנדסי, תקינה, מבחנים וכו', הוא סיפור של עשרות מיליוני דולרים. לפיכך קצת קשה לעתים להבין את הלהיטות של היצרנים לפתח אין ספור גרסאות נישה זעירות, שמיועדות לקהלים יותר ויותר ממוקדים.

קחו למשל את RSQ3 החדשה. היא לא ממש פונה לחובבי הארד-קור של מכוניות ספורט קומפקטיות, שמעדיפים משהו צמוד יותר לקרקע. היא גם לא באמת מיועדת לקהל האופנתי-משפחתי של רכבי פנאי דוגמת Q3, שספק אם מי מהם זקוק לסמל סטטוס אורבני שמזנק ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.

היעד הוא קהל שכנראה כבר ניסה את הכל ורוצה משהו חדש - רכב פנאי שימושי עם ביצועי אקסטרים. אנחנו לא יודעים אם לקוחות כאלה קיימים ומה מספרם, אבל מישהו במחלקת השיווק והתכנון של אאודי הצליח לשכנע את ההנהלה שראוי לפתח עבורם רכב, ומי אנחנו שנגיד לאאודי איך להוציא את כספה.

בכל הנוגע לעיצוב, ממשיכה גרסת העל של ה-Q3 את קונספט "החמקן" של ה-RS3 האצ'בק. החרטום קרבי ומאסיבי יותר, עם כונסי אוויר בולטים בפגושים, יש כמה תוספות אווירודינמיות די מינוריות, גחון מעט נמוך יותר, בלמים בצבע אדום, וחישוקי 19 אינץ' בצבע טיטניום. אבל פרט לכך זה אותו עיצוב של ה-Q3 מהדור האחרון, עם פנסי ה-LED המפוסלים והגריל הבולט למרחוק של אאודי - אותם פריטים שהפכו אותה לרכב המחמד של רמת אביב ג'. מעין פודל עגלגל, שאפשר ללטף מבלי לחשוש מנשיכה.

גם תא הנוסעים נראה הולם יותר עקבים ופראדה מאשר סרבל מרוצים וקסדה. סף הדלתות נוח מאוד לכניסה וליציאה לבני כל הגילים, הספסל האחורי יכול לאכלס שני מבוגרים פלוס עם שפע מרחב לברכיים ולראש ויש אפילו תא מטען מרווח.

סביבת הנהג פחות קיצונית מזו של ה-RS3. יש מושבי ספורט תומכים, אך הם אינם דרמטיים בעיצובם, ויש שלל קישוטים שאופייניים למשפחת ה-RS - ריפוד נאפה איכותי, דוושות מתכתיות, מוט הילוכים שבראשו כדור מוכסף ואפילו חגורות בטיחות ממותגות. פרט לכך, עמדת הפיקוד זהה, איכות הייצור והחומרים גבוהה - סימן ההיכר של המותג - ומערכת המולטימדיה נראית קצת מגושמת ודלילה באפשרויות.

 

אבל לא מדובר בפודל מאולף אלא ברוטוויילר רעב, וכל ספק לכך נעלם כאשר מנוע ה-2.5 ליטר טורבו המוכר של ה-RS3 מתעורר לחיים בנביחה טיפוסית. מנוע הראלי הזה יבחן את האומץ שלכם בכל האצה ויעניקו לכם בעיטה רצינית בכל שיפוע. התאוצה אמנם מרגישה מעט פחות דרמטית מזו של ההאצ'בק, בין השאר בשל תנוחת הישיבה הגבוהה, אבל הנתונים לא משקרים: 340 כוחות הסוס, שעוברים לגלגלים באמצעות ההנעה הכפולה היעילה של אאודי, יביאו אתכם מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ומרישיון נקי ל-12 נקודות חובה בפחות משלושה ימים.

מי שלא יסתפק בכך יוכל להזמין את גרסת ה"פרפורמנס", עם 367 כ"ס, שמאיצה ב-4.4 שניות ומגיעה ל-270 קמ"ש, כי בינינו, מה ההיגיון להסתפק ב-250 קמ"ש? ההתנהגות מרשימה כרגיל במשפחת ה-RS ואחיזת הכביש הפנטסטית תאפשר גם לנהגים פחות מיומנים לנצל את הפוטנציאל, אם כי הרכב מרגיש מעט יותר מגושם ופחות זריז בהעברות משקל, כפי שניתן לצפות מכלי ששוקל 1.63 טון. באופן מפתיע הוא שומר על שימושיות יום יומית בזכות ספיגת זעזועים סבירה ויכולת לדלג בקלות על מדרכות גבוהות.

ה-RSQ3 ה"רגילה" תגרע מכם כ-380 אלף שקל. גרסת ה"פרפורמנס" תעלה 424 אלף שקלים. אלה מחירים לא מבוטלים שיגבילו את המכירות השנתיות ליחידות בודדות. מנגד, לא בכל יום אתה יכול להאיץ כמו פורשה 911 קאררה כשמאחוריך שלושה נוסעים וארגזים מאיקאה. סליחה, התכוונו לכתוב "שקיות גדושות מכיכר המדינה".