אפקט טראמפ: ירושלים דוחפת בניית 20 אלף דירות מעבר לקו הירוק

מדובר בתוכנית גבעת המטוס המאושרת שכוללת 3,200 יח"ד וכן תכנון 15 אלף יח"ד לחרדים בעטרות ■ שר הבינוי גלנט: "עד כה היו מכשולים פוליטיים" ■ מאיר תורג'מן, יו"ר הוועדה המקומית:"המתנו לטראמפ"

יואב גלנט  בועידת הנדלן / צילום:איל יצהר
יואב גלנט בועידת הנדלן / צילום:איל יצהר

"המתנו לטראמפ ואנחנו ננצל את הסיטואציה להוציא תוכניות בנייה מקיפות בירושלים", כך אומר הבוקר (ו') ל"גלובס" מאיר תורג'מן, יו"ר הוועדה המקומית ירושלים, בכנס הקבלנים המקצועי של ארגון בוני ירושלים והסביבה וארגון הבונים ב"ש והנגב. 

התוכנית הראשונה שאותה ידחפו בירושלים היא תוכנית גבעת המטוס. אמש (ה') התייחס בכנס שר הבינוי והשיכון יואב גלנט לבנייה בעיר וטען כי "הבנייה בירושלים היא אידיאולוגית ועקרונית, ויש את כל הסיבות לבנות שם. לא רק בירושלים, אלא בירושלים רבתי. היו מכשולים. מכשולים עירוניים ובעיקר מכשולים פוליטים. היינו בתקופה לא נוחה", אמר השר.

תורג'מן סיפר כי כבר ביום ראשון הקרוב ידרשו הוא  וראש העירייה, ניר ברקת, מראש הממשלה פיתוח מיידי של התשתיות בגבעת המטוס. גבעת המטוס היא קרקע בת 1,500 דונם בדרום ירושלים שסופחה לעיר עם מלחמת ששת הימים. תוכניות הבנייה בגבעת המטוס מאושרות מזה כשלוש שנים, אלא שלא יצאו אל הפועל בשל עיכוב עבודות הפיתוח מכיוונן של הרשויות. סף הכל מדובר בבניית 2,600 יח"ד לציבור יהודי ועוד 600 יח"ד המיועדים לצעירי החברה הערבית.

תוכנית נוספת שקורמת עור וגידים במשרדי ההנדסה של ירושלים היא בנייה בעטרות. גם כאן מדובר בשטח שסופח לעיר בשנת 1967. לפי התוכנית, יבנו 15 אלף יח"ד שיהיו מיועדים לחרדים ויצרו רצץ חרדי בצפון העיר שיתחברו לשכונות דוגמת רמת שלמה. בכך שואפת העירייה לדרבן חרדים בשכונות חילונייות בעיר לעבור לחלקים החדשים של העיר שיהיו נוחים להם מבחינת אופי האוכלוסייה הדומה להם.

נזכיר כי השבוע כבר אישרה הוועדה המקומית ירושלים בניית כ-560 יח"ד בשכונות החרדיות רמות ורמת שלמה.