הקדנציה הסוערת של חיים גליק התחילה בביקורת על חוסר הניסיון התחבורתי שלו, אבל לטענתו חוסר הידע והניסיון שררו הרבה לפניו • על אף העיכובים בהקמת הקו האדום ומערכת היחסים המורכבת עם השרה רגב, גליק הוא מי שבסוף גזר את הסרט בפרויקט הכי גדול ויקר שבוצע בישראל, וטוען: "הישג אדיר שלרוב עושים בעשרות שנים" • וגם: עמדתו המפתיעה לגבי הפעלת המטרו בשבת
הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, שאמורים היו להיפתח ב־2025, מתעכבים שוב ושוב בגלל המלחמה וסיבות נוספות • כעת תאריך הפתיחה שלהם צפוי להידחות עוד
באזור ירושלים ישנם יישובים יהודיים בתוך הקו הירוק הנמצאים במרחק אפסי מכפרים פלסטיניים מעבר לקו, ואיום הרחפנים מדאיג את התושבים • כשרחפן מורם בכפר פלסטיני הוא בסמכות צה"ל, אבל מרגע חציית הגדר הוא באחריות המשטרה. זהו "שטח מת" שארגוני טרור עלולים לנצל
שלושה קווים של הרכבת הקלה אמורים לפעול בסופו של דבר בירושלים, ובכל אחד סיבה שונה לעיכובים • לגלובס נודע כי פתיחת הקו הירוק שתוכננה לתחילת 2025 תידחה בשנה לפחות, בין היתר בשל מחלוקות בין החברות המקימות • הכחול מתעכב בשל נטישת חברות זרות • ולמה הארכת האדום נתקעה?
הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה • מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל
בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה • גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון
מנהל התכנון התריע בפני נת"ע על חריגות בנייה במסגרת הקמת הקו הירוק בגוש דן לאחר כריתה של 60 עצים ותיקים לשימור • התנהלות החברה תובא בפני היחידה הארצית לאכיפה • נת"ע תדרש להעביר תכנון מחודש לרצועת הדרך, על מנת לאשר מחדש את התכנית
בכל פעם מחדש אוהבים להתפלא על הדרך שבה זורם כסף ציבורי להתנחלויות, כמו באמצעות משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות בראשות אורית סטרוק, אבל שוכחים ששני הצדדים מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט הזה כבר 56 שנה
מספר התושבים בהתנחלויות גדל? בשנים האחרונות זה בעיקר בזכות ריבוי טבעי • המשרוקית של גלובס
ח"כ שלמה קרעי האשים את בג"ץ בכבילת ידי מערכת הביטחון בתוך הקו הירוק. הלכנו לפסיקות • המשרוקית של גלובס
חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן
משרדי האוצר והתחבורה שלחו מכתב חריף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק, שבו הם טוענים לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים של הרכבת הקלה • המכתב נחתם באיום מרומז: הקמת המטרו תילקח מידי נת"ע אם לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו • מנת"ע נמסר כי "מרבית העיכובים המצוינים במכתב אינם בשליטת החברה"
נת"ע הודיעה אתמול כי הקבוצה שמורכבת מאלקטרה, דן ואלסטום תבצע את השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה • אלקטרה מעריכה שבמשך 25 שנות הזיכיון - בהן 5 שנות הקמה - התמורה תעמוד על 9 מיליארד שקל
ועדת המכרזים של נת"ע בחרה באלסטום, דן ואלקטרה לביצוע השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה ובקבוצת שפיר ו-CAF הספרדית לקו הסגול • קבוצת שיכון ובינוי, CRRC ,CRCC ואגד נשארה בחוץ
עבודות הקו הירוק של תל אביב יגיעו בשבוע הבא לכיכר רבין • הקו צפוי להתעכב בכמעט שנה, בעיקר בגלל מחלוקות בין חברת הקבלן של נת"ע לחברות תשתית
החברה החרדית לא הייתה מעורבת במיוחד בהתיישבות שמעבר לקו הירוק, זאת למרות שתי ערים חרדיות שמוגדרות כ"התנחלות", ביתר עילית ומודיעין עילית • איך השתנתה הדעה ברחוב החרדי ואיך זה קשור להתנתקות ולהיפרדות מממשלות השמאל
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלההשטחים התנחלויותיהודה ושומרוןירושליםנת"עקק"לתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה