מקורבים: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"

גורמים המעורים בתיק 2000 אמרו כי לאחר שמו"ל "ידיעות אחרונות" סירב לכך שרעיית רה"מ תשתתף בפגישות, הוחלט להקליטן ■ בנוסף, נודע כי בחקירת תיק 1000 עלו שמותיהם של המפיק יורם גלובוס וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב

גילויים חדשים בחקירות ראש הממשלה: פגישותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס הוקלטו כדי להשמיען לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שביקשה להשתתף בפגישות אך סורבה - כך אומרים היום (א') גורמים המעורים בחקירה.

עם התפוצצות הפרשה, הנחקרת במסגרת תיק 2000, נטען כי אנשיו של נתניהו הקליטו את הפגישות כדי להגן על עצמם בעתיד מפני מוזס. אלא שהיום אמרו הגורמים כי על-פי מידע שהגיע לחוקרי יאח"ה, נתניהו ביקש לצרף לפגישותיו עם מוזס גם את רעייתו, שרה.

כאשר הועלתה ההצעה בפניו של מוזס, הוא דחה אותה, ולדברי הגורמים, נתניהו עצמו וכן גורמים בסביבתו - ובהם גם ראש הסגל לשעבר, ארי הרו - החליטו להקליט את הפגישות כדי להשמיע אותן בשלב מאוחר יותר לרעיית ראש הממשלה.

עו"ד נווית נגב, המייצגת את מוזס, ביקשה שלא להגיב לדברים ואמרה: "איננו מכחישים ואיננו מאשרים".

 

עוד נודע כי חוקרי יאח"ה בודקים מידע לפיו 3 אנשי עסקים נוספים סיפקו מתנות יקרות-ערך לבני הזוג נתניהו על בסיס קבוע במהלך השנים האחרונות, כפי שפורסם בחדשות 10 ביום שישי האחרון. במהלך החקירות עלו שמותיהם של מפיק הסרטים יורם גלובוס, הנחשב למקורב מאוד למשפחת נתניהו; זאביק רובינשטיין, איש עסקים ישראלי-אמריקאי ששמו אוזכר במסגרת פרשת ביבי-טורס; ואיש העסקים היהודי-צרפתי מאיר חביב, הידוע אף הוא בקרבתו לנתניהו.

ביום שישי האחרון נחקר נתניהו בביתו בפעם השלישית על-ידי חוקרי יאח"ה. החוקרים, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, עסקו בחקירה באימות גרסאותיו של מו"ל "ידיעות אחרונות" מוזס שנחקר בפרשה 7 פעמים. רק בשולי החקירה חזרו החוקרים והציגו שאלות בפרשת המתנות ובעניין הקשר של המשפחה עם איש העסקים ארנון מילצ'ן. בשבוע השבוע צפוי להיחקר נתניהו שוב.

ביום שישי נחשפה בחדשות 2 גרסתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, החשוד במתן טובות הנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי עדותו, מתן הסיגרים, השמפניות והתכשיטים נמשך תקופה ארוכה לפי דרישה ספציפית ומפורטת, שבמסגרתה עלו בקשות ותזכורות לחידוש המלאי. הוא ציין כי לא הייתה לו ציפייה לקבל דבר בתמורה.