גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי הגיעו לתצוגת האופנה של קסטרו לקולקציית אביב 2017?

וגם: סמי סגול ובאז אולדרין תומכים בחללית הישראלית

קופצים לבריכה באחד הערבים הקרים בשנה

מי הגיעו לתצוגת האופנה של משפחת רוטר?

מסורת היא שיא האופנה. אנחנו אמנם בשיאו של החורף, אבל אתי וגבי רוטר, המנכ"לים המשותפים של קסטרו, כבר ערכו אמש (א'), כמיטב המסורת, את אירוע ההשקה לקולקציית אביב 2017.

העיצוב: בריכת שחייה רחבת-ממדים המבקשת לבטא את הקונספט שעמד בסימן הפנטזיונרי-רומנטי של Night swimming (או פשוט ביטא את הרעיון של שחייה לילית).

על המסלול טופפו מעדנות 80 דוגמנים ודוגמניות, כשרוטר איחלה למוזמניה "אביב קסום".

הוקסמו וחגגו את השקת הקולקציה: האם לינה קסטרו, ממייסדי הרשת; יוסי גביזון, מנכ"ל הודי'ס והשותף העסקי החדש של קסטרו, שזה להם האירוע המשותף הראשון; מנור גינדי, מנכ"ל ומבעלי גינדי השקעות, ורעייתו בת-אל; משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי, ורעייתו פנינה אדרי, מנכ"לית NMC יונייטד; משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר והמשנה למנכ"ל מליסרון; ענת טמיר; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; ישראלה שטיר, הבעלים של קבוצת שטיר; אשת העסקים ציפי רפאלי, שהיא גם אמה של דוגמנית-העל בר רפאלי; ד"ר שולה רקנאטי; אבי לוי, סמנכ"ל הכספים של אביליטי; אילן וורד גרינבוים; אשת העסקים בת שבע בובליל; נדיר פאר, מנכ"ל חברת הנכסים המניבים של קנדה ישראל; אמיר תמרי, יו"ר קסטרו; בני המשפחה - אריאל רוטר; רון רוטר, סמנכ"ל הכספים של קסטרו, ורעייתו האדריכלית עדי רוטר; ורבים אחרים.

גבי ואתי רוטר / צילומים: אלירן אביטל

הרגישים לטייס

מי איתגר את עמוס שפירא, והאם הוא נענה לאתגר?

אל אולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב הגיעו אמש מוזמנים, תורמים וידידים כדי לקחת חלק בערב ההתרמה של אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים. המארחים, עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, ואיתן מזרחי, המנכ"ל, קיבלו את הבאים. שפירא, שהגיע עם בת זוגו חלי לוי, שמח לפגוש במקום את דוד מימון, מנכ"ל אל-על, ולא רק משום שגם הוא עצמו כיהן בתפקיד זה.

ואם כבר בכלי טייס ותחבורה עסקינן, את הערב הנחתה בהתנדבות העיתונאית דנה ויס, שהציגה את שפירא כ"מנוע טורבו".

על הבמה הודה שפירא כי "כאב ל-3 ילדים וסבא ל-9 נכדים בריאים, אני מרגיש ששפר עליי גורלי. מאז שנחשפתי לממדי תופעת האוטיזם, אני חש כמו חייל ששרד, כשכל חבריו נפגעו, והוא מרגיש רגשי אשמה וצורך לעשות משהו כדי לכפר על כך ששרד".

התרגשות מה נרשמה כאשר רו"ח דודי גולדברג, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון, ביקש גם הוא לעלות ל-30 שניות על הבמה, שם פצח בוידוי אחר: "אף פעם לא סיפרתי זאת לאיש. נולדתי עם קשיי הסתגלות קשים. אז עוד לא ידעו לאבחן זאת. הודות להוריי ז"ל הגעתי לבסוף לאן שהגעתי; אני רגיש לנושא, נענה לקריאתו של עמוס ומגדיל את תרומתי ל-ח"י אלפי שקלים".

שפירא הופתע, אבל מיהר לחשב את הסכום. "דודי זרק לי אתגר, ואני עושה מצ'ינג. תוסיפו לחשבון", הכריז.

עשו חשבון ומחאו כפיים: יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; איש העסקים מאיר שני, לשעבר יו"ר אלו"ט; עינת קסוטו-שפי, לשעבר מנכ"לית אלו"ט; מייק אבנר, סמנכ"ל שטראוס, אירית ואורני איזקסון, יו"רית דירקטוריון הבינלאומי; סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי; שמואל פרנקל, מנכ"ל ושותף באפסילון; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; ורבים אחרים.

ברבר צדיק, איזקסון, בכר, שפירא ולוי / צילום דרור סיתהכל

הרגישים לנדל"ן

יזמים ובכירים תרמו ונרתמו לאירוע עם סיכון

אורן פלוטקין, מבעלי קבוצת פלוטקין, המשמש גם כיו"ר הוועד המנהל של ארגון אור שלום לילדים ונוער בסיכון, ערך גם הוא אתמול ערב התרמה.

אל מועדון הטראסק בתל-אביב הגיעו בין היתר ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה בנייה; היזם מוטי כוזהינוף; עמיר שאלתיאל, מייסד ויו"ר קבוצת אלדר, מה שאיפשר תיעוד של המפגש הנדל"ני בערב שעוסק בעולם שונה לגמרי.

עוד אפשר האירוע איחוד של משפחת גילרמן, בו השתתפו ההורים דני ווג'ניס והילדים קארן ודיוויד. פלוטקין הודה על הבמה לגילרמן, על תרומתו לארגון.

עוד הגיעו: לימור ויזל, מבעלי קבוצת פוקס ויו"רית מעגל הידידים של אור שלום; בעלי קבוצת שלמה, עתליה שמלצר ועפרה רייף-שמלצר; ואחרים.

כוזהינוף, שורק ופלוטקין / צילום: אסף לב

אחד שהיה שם

סמי סגול ובאז אולדרין תומכים בחללית הישראלית

הבשורה על העפלתה לגמר של עמותת SpaceIL, הנציגה הישראלית בתחרות Google Lunar XPRIZE, להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח, הגיעה בשבוע שעבר בתזמון נהדר יחד זריקת דלק נוספת - תרומה בסך מיליוני דולרים מצדו של איש העסקים סמי סגול. בכך הצטרף סגול אל מוריס קאהן, מייסד אמדוקס ופילנתרופ המכהן גם כיו"ר העמותה.

אם לא די בכך, הרי שהנציגים הישראלים שמחו לגלות עידוד מורלי נוסף.

באז אולדרין, האסטרונאוט האמריקאי שצעד את צעדי הבכורה יחד עם ניל ארמסטרונג ומייקל קולינס על הירח (מה שזיכה אותו בתואר האדם השני שצעד שם), שמח מאוד לקרוא את פוסט ההכרזה על הזכייה בדף הפייסבוק של העמותה, מיהר להצטרף לשמחה ו"עשה להם לייק" אישי מצדו של אחד שהיה שם.

קאהן, סגול ואולדרין / צילום: SpaceIL, צילום מסך - לייק מבאז

עוד כתבות

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

הבורסות באירופה עולות; פלנטיר צוללת ב-15% במסחר המוקדם בוול סטריט


מדד פוטסי עולה ב-1% ● לאחר 10 ימים של עליות, הנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב וידין ענתבי ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

פתיחה ירוקה בתל אביב; מדד הבנקים עולה ב-1.7%, אודיוקודס צוללת ב-10%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים