"מי שחושב שהלכנו לבחירות בגלל 'ישראל היום', שישכח מזה. הלכנו לבחירות כדי שעסקת הצוללות של נתניהו תעבור" - כך האשים היום (ג') חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), בתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל. "אם נתניהו רוצה לתבוע אותי על הוצאת דיבה - שיתבע, אני מוכן להסיר את החסינות", הוסיף מרגלית.

לדברי מרגלית, ההליכה לבחירות הביאה איתה בין היתר נסיגה מהמכרז לרכש צוללות, שכלל בין היתר הצעות זולות וטובות יותר, בהן מספנה מדרום-קוריאה. מרגלית סיפר על נסיעתו האחרונה לגרמניה, ממנה חזר עם שלל מסמכים שמצביעים לכאורה על חשד סביר לכך שבכירים במערכת הביטחון קיבלו שוחד מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ".

לדבריו, התשלומים מופיעים במסמכים ללא שמות של אנשים ובעלי תפקיד, אלא תחת הקטגוריה "הוצאות שימושיות". לפי מרגלית, ההגדרה הזו חוזרת על עצמה מזה שנים בעסקאות שונות של טינסקרופ בהן עלו חשדות לשוחד לכאורה. "היועץ המשפטי לממשלה צריך לעבור עכשיו מבדיקה לחקירה, כי ביטחון ושחיתות לא הולכים ביחד", אמר מרגלית.

על פי גרסת רה"מ נתניהו, עסקת הצוללות אושרה במערכת הביטחון על פי כל הכללים וכי לנתניהו עצמו לא היה ידוע על מעורבות עורך דינו וקרוב משפחתו, דוד שמרון, בייצוג התאגיד הגרמני או מי מטעמם. בלשכתו של נתניהו הבהירו גם, כי ביטול המכרז נעשה לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביאה לכך שהצעת המחיר של טיסנקרופ ירדה בשיעור של 27%.