אלוביץ' פורע חובות: מוכר את חלקו בפרויקט בנווה צדק

במסגרת העסקה יפרעו הרוכשים, צמח המרמן ומשפחת ברונר, שותפיו בפרויקט העיר הלבנה, חובות של יורוקום בסך כ-40 מיליון שקל ■ "העסקה מתאימה לשני הצדדים"

שאול אלוביץ  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

שאול אלוביץ' מוכר את חלקו (25%) בפרויקט הנדל"ן העיר הלבנה (White city) בשכונת נווה צדק בתל-אביב, ובפרויקט מתוכנן סמוך, לשותפיו - חברת הנדל"ן הבורסאית צמח המרמן (25%) ומשפחת ברונר (50%) - בתמורה של כ-50 מיליון שקל, סכום שעיקרו מיועד לפירעון הלוואות.

צמח המרמן עדכנה הבוקר (ג') כי חתמה יחד עם שותפתה, נווה צדק על הים (של משפחת ברונר), על הסכמים לרכישת זכויות קבוצת יורוקום של אלוביץ' בפרויקט הקיים, תמורת כ-38 מיליון שקל, ובמתחם הגובל בו, תמורת כ-12 מיליון שקל נוספים.

בסך הכול, במסגרת שני ההסכמים (לפרויקט הקיים ולקרקע הסמוכה) יפרעו צמח המרמן ומשפחת ברונר עבור יורוקום חובות לבנק של כ-40 מיליון שקל, ואת עיקר היתרה, בהיקף של כ-8 מיליון שקל, יעבירו ליורוקום. ההסכם בין הצדדים קובע כי במקרה שבו רווחיות הפרויקט הקיים "תעלה על סכום אשר נקבע בהסכם, הרוכשות ישלמו ליורוקום תשלום נוסף של 12.5%", או לחלופין, יוכלו לשלם ליורוקום תוך שנה 2.5 מיליון שקל.

לאחר העסקה, חלקה של צמח המרמן בפרויקט צפוי לעמוד על כ-37.5%, ושל משפחת ברונר על כ-62.5%.

ההסכם כפוף לכמה תנאים, בהם מימון רכישת הזכויות בפרויקט, והודעה מהבנק המשחררת את יורוקום מכל התחייבויותיה בפרויקט.

לאחרונה נודע כי אלוביץ', שהוא גם בעל השליטה בקבוצת בזק ובחברת הלוויינים חלל תקשורת, הגיע להבנות לגבי פריסת חוב של 100 מיליון שקל של יורוקום נדל"ן לקבוצת מלווים, בראשות בנק מזרחי-טפחות, יחד עם כמה משקיעים מוסדיים. מדובר בהלוואה שניתנה לחברה לפני כשנתיים בסכום כולל של 800 מיליון שקל, על-ידי הבנק וכן על-ידי פסגות, כלל ביטוח ומנורה מבטחים.

אלה דרשו מאלוביץ' להעביר להם 20 מיליון שקל באופן מיידי, 45 מיליון שקל בסוף פברואר ועוד 45 מיליון שקל בסוף חודש יוני. עוד נכתב, כי בתוך שנתיים פרעה יורוקום נדל"ן 450 מיליון שקל באמצעות מימוש חלק מנכסי הנדל"ן שבבעלותה, ויתרת ההלוואה מוערכת בכ-350 מיליון שקל, ואילו מקור ההחזר ליתרה אמור להגיע ממימוש נכסים.

 

"העסקה מתאימה לשני הצדדים"

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן ומבעלי השליטה בה, אמר היום, כי "הייתה לנו שותפות מצוינת וארוכת-שנים עם שאול אלוביץ' ויורוקום, שהחלה ב-2008, ועברנו יחד הרבה משברים שליוו את הפרויקט לאורך השנים. העסקה הנוכחית מתאימה לשני הצדדים, ואנחנו נפרדים בידידות - אנחנו ראינו הזדמנות ברכישה ולהם מתאים לצאת כעת מהשותפות".

פעילותה של צמח המרמן, הנסחרת בבורסה בשווי של כ-240 מיליון שקל אחרי קפיצה שנתית של קרוב ל-70% בערכה, מתרכזת בנדל"ן בישראל, ובסוף הרבעון השלישי של 2016 תכננה וביצעה 14 פרויקטים ברחבי הארץ, בהיקף כולל של כ-2,700 דירות, וכ-27.5 אלף מ"ר שטחי מסחר.

פרויקט העיר הלבנה בנווה צדק, הממוקם ברחוב יצחק אלחנן בקצה השכונה, סמוך לשדרות רוטשילד בתל-אביב, כלל במקור כ-165 דירות (שחלקן אוחדו). כיום נותרו בו בקומות הגבוהות כ-10 דירות יוקרה לא מכורות, במחיר התחלתי של כ-40 מיליון שקל ועד מחיר של כ-100 מיליון שקל, הנדרש עבור הפנטהאוז היקר ביותר בפרויקט, הממוקם בקומה ה-29, וכולל 360 מ"ר ועוד 120 מ"ר מרפסות עם נוף פתוח לים.