אב ובן נעצרו בחשד להעלמת הכנסות של 250 אלף שקל

לפי בקשת המעצר, בני המשפחה ניסו להחביא מסמכים וסירבו למסור מסמכים אחרים, ובהמשך ניסה אחד מבני המשפחה לברוח עם מסמכים שהחוקרים ניסו לתפוס

משה אשר / צילום : אוריה תדמור
משה אשר / צילום : אוריה תדמור

בעלים של מאפייה ושל מספר נכסי נדל"ן, ובנו העובד איתו בעסק המשפחתי, נעצרו על-ידי רשות המסים בחשד כי העלימו הכנסות במשך 10 שנים בהיקף של יותר ממיליון שקל משכר דירה ומהכנסות המאפייה.

האב, האם והבן חשודים בנוסף כי ניסו לשבש את החקירה - האב החביא טלפונים ניידים במאפייה, האם הסתירה צ'קים בעציצים בבית, והבן נמלט עם חומר שנתפס במאפייה על-ידי חוקרי רשות המסים.

מבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט בתיק עולה כי החשוד, סימן טוב דניאל, בן 61 מבת-ים, שהוא בעל מאפייה ומספר נכסי נדל"ן, ביניהם נכס המפוצל ל-4 דירות ברחוב המזרחי 25 בתל-אביב, נחקר בחשד לכך שבין השנים 2006 ל-2015 העלים הכנסות משכר דירה בסך של מעל 1.3 מיליון שקל. בנוסף, עלה החשד כי הוא העלים הכנסות גם מהמאפייה בבעלותו.

סימן טוב דניאל ובנו נחקרו על-ידי פקיד שומה חקירות תל-אביב, לאחר שמידע מחשיד לגביהם הגיע מפקיד שומה תל-אביב 4, שערך ביקורת אזרחית בתיק המס שלהם. בשבוע שעבר הפכה החקירה נגדו לגלויה, ונערכו חיפושים בביתו ובעסקו של סימן טוב, במסגרתם נתפסו המחאות לפקודתו בסכום של יותר מ-250 אלף שקל.

לפי בקשת המעצר, במהלך החיפוש במאפייה החלו סימן טוב ובנו, סער דניאל, להרים את קולם ולדרוש את החומרים שנתפסו. משנענו כי החומר נלקח כדין, לקח הבן 3 מעטפות והחל לצאת מהמאפייה. בשלב זה הודיעו החוקרים לשניים כי הם עצורים, אך על-פי בקשת המעצר, בתגובה לכך החל אירוע אלים מצדם של האב ובנו - "כאשר האב חסם בגופו את החוקרים, בעוד האב והבן דוחפים את החוקרים, והבן מתחיל לרוץ לכיוון היציאה ואף מצליח לברוח עם החומר שנתפס על-ידי החוקרים", כלשון בקשת המעצר. עוד צוין בבקשה כי רק לאחר פעולות חקירתיות אותר הבן ונעצר.

עוד עולה מבקשת המעצר כי סימן טוב ואשתו ניסו לשבש חקירה, כאשר סימן טוב ניסה להחביא שני מכשירים ניידים במאפייה תוך סירוב למסור אותם לחוקרים, ובנוסף, במהלך החיפוש בביתו, ניסתה אשתו להעלים צ'קים ואף הסתירה אותם באחד העציצים.

בהסכמת רשות המסים שוחררו החשודים ממעצר בתנאים מגבילים.