לא תדעו שמדובר בכלי טיס: רחפן חדש ומתקדם דמוי עטלף

המכון הטכנולוגי של קליפורניה בשיתוף-פעולה עם אוניברסיטת אילינוי פיתחו את ה-Bat Bot, רחפן רובוטי חדשני במשקל של פחות מ-100 גרם, שמסוגל לחקות את תנועתו האקרובטית של העטלף ולבצע משימות מיוחדות

רובוט עטלף / צילום: מתוך הוידאו
רובוט עטלף / צילום: מתוך הוידאו

המכון הטכנולוגי של קליפורניה בשיתוף-פעולה עם אוניברסיטת אילינוי מציגים לעולם את ה-Bat Bot, רובוט דמוי עטלף. זאת לא הפעם הראשונה בה מנסים לפתח רובוט שמתחקה אחר תנועתו האקרובטית של היונק העיוור אולם נראה שהפעם עם כל הצניעות המתבקשת מדובר בפיתוח שמצליח להתקרב יותר מכל פיתוח אחר לדבר האמיתי.

מבנה שלד הכנפיים של הרובוט מדמה את מבנה 40 הפרקים של העטלף, מה שמאפשר לו את התנועה וזוויות התעופה המגוונות. הכנפיים של הבט-בוט עשויות סיליקון שמצופה בחומר שמזכיר את עור העטלף ובעובי של 56 מיקרון, שהם מחצית מרחובה של שיערת אדם. משקלו של הרובוט גם הוא אינו עולה על 100 גרם.

לאחר תקופה ארוכה בה התחקו אחר תנועותיו של העטלף הצליחו החוקרים לבסס שלוש תנועות עיקריות - טיסה בקו ישר, עיקול לצדדים ותנועת הסתערות. קצב תנועת הכנפיים הוא עשרה נפנופים בשנייה אחת והוא מייצר מהירות טיסה של 19 קמ"ש ומהירות צלילה של 48 קמ"ש. הבט-בוט שמאפשר זוויות תעופה מגוונות משל הרחפנים שפותחו עד כה תוכנן לגיחות קצרות ולמשימות שונות בבתי חולים, אתרי בנייה ואפילו בתים בהם תנועה של רחפנים בעלי רוטורים כבדים שנעים במהירויות גבוהות אינה רצוייה.