AIG: נשקיע בחברות סטארט-אפ בתחום החדשנות בביטוח

החברה מתעניינת בתחומים של חוויית המשתמש, האנליזה ל-Big Data וה-IoT ■ במאי יגיעו לארץ בכירי AIG העולמית לבחון סטארט-אפים מקומיים

שי פלדמן / צילום: תמר מצפי
שי פלדמן / צילום: תמר מצפי

חברת AIG ישראל, בניהול שי פלדמן, ציינה היום (ב') את השנה ה-20 לפעילותה בישראל והכריזה על כוונתה לאתר חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחדשנות בביטוח (Insurtech) ולהשקיע בהן. לדברי פלדמן "אנו מאוד מאמינים בתחום זה, וכבר נפגשנו עם חברות שפועלות בתחום. יש פוטנציאל יפה בתחום האינשורטק, מאחר שהשפעת הטכנולוגיה על עולם הביטוח הינה יחסית מינורית".

לדבריו, החברה טרם ביצעה השקעה בסטארט-אפים ישראליים, ו"המהלך, המבוצע בשיתוף המטה העולמי ובעידודו, יתמקד במספר תחומים מרכזיים אותם זיהתה AIG כרלוונטיים, בראשם: חווית המשתמש, האנליזה ל-Big Data וה-IoT (האינטרנט של הדברים)".

עוד הוא ציין כי "המשותף לנושאים אלו הוא יכולתם לשפר את מוצרי החברה והתאמתם ללקוחות, שיפור תמחור הפוליסות ושיפור של חווית הלקוח".

מימון וליווי

לדברי פלדמן, אין לחברה מגבלות על היקפי ההשקעות בסטארט-אפים האמורים, שאף עשויים לנוע בטווחים של מיליוני דולרים.

אורנה קרני, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-AIG ישראל, הוסיפה כי "בפגישות שערכנו עם עשרות סטארט-אפים בחודשים האחרונים, למדנו כי מעבר להשקעה פיננסית, אצל חלק ניכר מהיזמים קיים צורך בליווי עסקי משמעותי, המאפשר התאמה לשוק הביטוח ולרגולציה המקומית בישראל". עוד ציינו בחברה שבחודש מאי הקרוב צפויים להגיע לישראל בכירים מהמטה בניו יורק, שיקיימו סדרת מפגשים עם מנהלי חברות סטארט-אפ ישראלים.

בחברה ציינו היום כי "ב-20 שנות פעילותה בישראל, מכרה החברה יותר מ-3.5 מיליון פוליסות במגוון מוצרי ביטוח", כש"בממוצע, לכל לקוח של AIG יש יותר מ-2 פוליסות של החברה". נציין כי לאחר שג'נרלי האיטלקית מכרה בשלהי 2012 את השליטה במגדל לידי שלמה אליהו, AIG הינה שחקנית הביטוח הבינלאומית היחידה שפעילה באופן ישיר בשוק הביטוח בישראל.