נתניהו לבג"ץ: הדרישה לפסול את מנדלבליט - "מטעמים זרים"

רה"מ הגיב לעתירה שהגיש אלדד יניב נגד עיסוקו של היועמ"ש מנדלבליט בחקירת נתניהו ■ טוען: "מדובר בהמשך ישיר למתקפה חסרת רסן, קמפיין תעמולה של ממש נגד ראש ממשלה מכהן מטעמים זרים ופסולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ג') לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירה שהגיש עו"ד אלדד יניב, שבה דרש שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יפסול את עצמו מעיסוק בתיקי נתניהו בשל הקשר ביניהם ובשל העובדה שמנדלבליט כיהן בעבר כמזכיר הממשלה.

"המשך ישיר למתקפה חסרת רסן, קמפיין תעמולה של ממש נגד ראש ממשלה מכהן מטעמים זרים ופסולים", נכתב בתגובה החריפה שהוגשה בידי עורך דינו של נתניהו, יוסי כהן.

נתניהו האשים את יניב ואת כלי התקשורת בקנוניה נגדו: "מטרת העתירות שהוגשו ברורה - הפעלת לחץ על היועץ המשפטי לממשלה, תוך הצגתו כמוטה, כפחדן וכהססן, הפועל מתוך מניעים זרים, כפי שהם מכנים אותו: 'היועץ המשפחתי לממשלה'. תארים אלה ייחסכו ממנו אם יחליט ומיד להעמיד לדין את ראש הממשלה. או-אז יחזור להיות אדם אמין".

ראש הממשלה המשיך: "זה המסר העולה מהעתירות המלוות בקמפיין תקשורתי מתוזמר שלו ושל חבריו הפוליטיקאים וקבוצת עיתונאים מסוימת".

עוד נכתב בתגובה כי יניב, שזו עתירתו השנייה בנושא, מתנהג כ"אחוז דיבוק", ומטרתו היא "פגיעה בראש הממשלה והפלתו. עתירת-סרק מתחכמת ומקוממת בעלת אג'נדה סמויה", חתם נתניהו. 

בגוף התגובה ציטט ראש הממשלה את דבריו של מנדלבליט בכנס אילת: "אני שומע לעתים קולות שקוראים לי לא לעסוק בתיקים הקשורים לראש הממשלה. זו חובתי. כל עוד אין עילה בחוק להימנע מלעסוק בזה. כל עוד אני בתפקיד - זו חובתי. הטיפול שלי בפרשות האמורות אינו אלא קיום הוראות חוק היסוד", דברי היועמ"ש.

העתירה של יניב, שהוגשה ב-29 בינואר באמצעות עורכי דינו, יובל יועז ודורון ברקת, דורשת שמנדלבליט יודיע כי אינו יכול לטפל בתיקי ראש הממשלה, וזאת "בשל ניגוד עניינים שהוא מצוי בו נוכח נגיעתו במישרין ובעקיפין, במסגרת תפקידו הקודם כמזכיר הממשלה, בנושאים הנחקרים בתיק 2000".

המשיבים לעתירה - מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן וראש הממשלה נתניהו - נדרשו למסור את תגובתם המקדמית לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד היום.

בעתירה נטען כי "מנדלבליט, מתוקף תפקידו כמזכיר הממשלה, אמון גם על הקשר שבין הממשלה והחלטותיה, לרבות החלטות ועדת השרים, לבין הקואליציה וראשי סיעות הקואליציה בכנסת. הדעת נותנת אפוא כי היועץ המשפטי היה מעורב באופן אקטיבי ואינטנסיבי בדיון שהתקיים בקרב גורמי הממשלה בהצעת החוק האמורה ('ישראל היום') וביישום ההחלטות שהתקבלו".