חברה שמונעת סיבוכים בחולי טיפול נמרץ גייסה 8.3 מיליון דולר

המערכת המפותחת ע"י החברה משלבת מודלים מתמטיים המעבדים מידע קליני במטרה לזהות דפוסים של חולים מאושפזים ב-3 מישורים: סיבוכים צפויים בעת האשפוז, משך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ והסיכוי לאשפוז חוזר

המנכ"ל גל סלומון / צילום: יורם רשף
המנכ"ל גל סלומון / צילום: יורם רשף

חברת אינטנסיקס (Intensix), שפיתחה מערכת ביג דאטה לחיזוי ומניעה של סיבוכים בחולים מאושפזים, בעיקר בטיפול נמרץ, הודיעה על השלמת סבב גיוס של 8.3 מיליון דולר.

אינטנסיקס הוקמה ומנוהלת על ידי גל סלומון, שייסד בעבר את חברת דיסקרטיקס שנמכרה ב-2015 ב-75 מיליון דולר לחברת ARM הבריטית. החברה עסקה בטכנולוגיית אבטחת מידע בטלפונים הסלולרים, ואילו אינטנסיקס מהווה את הגיחה הראשונה של סלומון לתחום הבריאות הדיגיטלית.

את הסבב הובילה קרן פיטנגו והשתתפה בה חברת Rhon-Klinikum הגרמנית. רון קליניקום היא רשת מובילה של בתי חולים ושירותי רפואה בגרמניה אשר השקיעה לאחרונה בחברה ישראלית אחרת, אינוביטק (Inovytec) אשר מפתחת גם היא מערכת מבוססת נתונים לחולים חמורים, אך לפני הגעתם לבית החולים.

אינטנסיקס מסרה כי ההון שגויס ישמש לפעילות השיווק והמכירות של החברה בצפון אמריקה ולהאצת הפיתוח של הפלטפורמה לזיהוי מוקדם וחיזוי סיבוכים מסכני חיים.

המערכת המפותחת על ידי החברה, משלבת מודלים מתמטיים המעבדים מידע קליני במטרה לזהות דפוסים של חולים מאושפזים ב-3 מישורים: סיבוכים צפויים בעת האשפוז, משך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ, והסיכוי לאשפוז חוזר.

זיהוי זה מאפשר לנבא בהסתברות גבוהה את רמת הסיכון בו נמצא כל מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, דבר המשפר לדברי החברה באופן מהותי את תהליך קבלת ההחלטות הרפואי, מצמצם באופן ניכר את הוצאות הטיפול ומאפשר לאשפז חולים נוספים במיטות שהתפנו מחולים שאינם בסיכון גבוה. החברה ביצעה מספר ניסויים קליניים בבתי חולים בארץ ובמיו קליניק בארה"ב.