ורדה אלשיך: רשות המסים חיבלה בהסדר הנושים בתיק פישמן

השופטת בדימוס בכנס של לשכת רו"ח: "היו כל מיני כוונות טובות מצד הצדדים לתיק פישמן, אבל הרשות עמדה על רגליים אחוריות, בניגוד לדעתם של רוב הנושים"

ורדה אלשייך / צילום: שלומי יוסף
ורדה אלשייך / צילום: שלומי יוסף

השופטת בדימוס ורדה אלשיך ביקרה היום (ה'), בכנס של לשכת רואי החשבון, את רשות המסים ובעקיפין גם את נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין על התנהלותם בתיק פשיטת הרגל של אליעזר פישמן.

"מעמד רשות המסים בחוק המוצע מנציח ומעמיק את אפליית הנושים", אמר אלשיך. "לא ראיתי שום סיבה שכאשר יש הליך בבית משפט, יש לרשות זכות להמשיך בהליכים".

בשלב זה התייחסה אלשיך להימצאותו של אורנשטיין באולם הדיונים: "לא נוח לי שאתה, הנשיא אורנשטיין, יושב כאן, תסגור את האוזניים - אבל פישמן זו דוגמה מצוינת. היו כל מיני כוונות טובות מצד הצדדים לתיק, אבל הרשות, בגלל הרצון להמשיך בגבייה, חיבלה בהסדר נושים. היא עמדה על רגליים אחוריות ועשתה כל מיני קפנדריות, בניגוד לדעתם של רוב הנושים. ולמה? בגלל חוב של 18 מיליון שקל".

אנשים באולם תיקנו את אלשייך בקריאות ביניים ואמרו כי דובר בחוב של 180 מיליון שקל לפחות (לרשות המסים), אבל אלשיך התעקשה: "זה התחיל ב-18".

אלשיך התייחסה בדבריה גם לכוונת החוק להגדיר חדלות פירעון במבחן התזרימי, שמשמעותה שבעל חוב של 25 אלף שקל יוכל להכניס את החברה לחדלות פירעון, אם חובו לא ייפרע תוך 90 יום. "מבחן תזרימי זה אסון", אמרה אלשיך, "אין חברה שעל ציר הזמן לא ניתן לומר עליה שאינה חדלת פירעון. ולמה 90 יום? ומה אם ביום 93 צריך להיכנס סכום אדיר, שספק איחר לשלם? להגדיר חדלות פירעון זו סכנת נפשות לכל חברה. תשאירו את שיקול-הדעת לבית המשפט".