רבקה כרמי ואלונה ברקת - יקירות העיר באר-שבע לשנת 2017

וגם: אסף אזולאי מדלג מענף הפרסום למטה בנק הפועלים

פרופסור רבקה כרמ ורוביק דנילוביץ / צילום: דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון
פרופסור רבקה כרמ ורוביק דנילוביץ / צילום: דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון

רבקה כרמי ואלונה ברקת - יקירות העיר באר-שבע לשנת 2017

בטקס חגיגי שנערך אמש (ד') במשכן לאמנויות הבמה בבאר-שבע, הוכתרו שבעת יקירי באר-שבע לשנת 2017. אות יקיר העיר מוענק לתושבים מעוררי השראה, על עשייתם בתחומי החינוך, תרבות וספורט, מחקר ואקדמיה, קירוב לבבות וסובלנות, פעילותם הציבורית ומעורבותם למען העיר, למען הקהילה ולמען המדינה.

התואר הוענק אתמול לפרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; לאשת העסקים אלונה ברקת, בעלת מועדון הכדורגל הפועל באר-שבע; לפעיל החברתי מקסים אוחנה; לרופא והחוקר פרופ' רון דגן; לפעיל הסביבה פרופ' עדי וולפסון; לרב ישראל נתנאל וורצמן; ולרפי שטרית, לשעבר סגן ראש העיר באר-שבע.

עיטור על מפעל חיים הוענק למורטון מנדל, הנמנה עם גדולי הפילנתרופים היהודים בעולם, שתרומותיו בישראל עד היום מסתכמות בכ-450 מיליון דולר.

בטקס אמר ראש העיר באר-שבע, רוביק דנילוביץ': "אתם, יקירי העיר באר-שבע, גיליתם מנהיגות, לקחתם אחריות והובלתם, באמונה ובנחישות, חזון פורץ דרך. בעשייתכם מלאת התשוקה נגעתם בלבם של התושבים ושיניתם את חייהם. הצלחתם להטביע חותם ולהיות חלק מסיפורה של העיר המיוחדת שלנו".

בנימוקי הבכירה בפרופ' כרמי צוין כי היא האישה הראשונה במדינת ישראל שנבחרה לעמוד בראש אוניברסיטת מחקר. כרמי פועלת שנים רבות במקצועיות רבה ובמסירות למען העיר באר-שבע והנגב בפרט. בין השאר פועלת כרמי רבות לקידום מעמד הנשים באקדמיה בכלל וברפואה בפרט.

כרמי מובילה כיום מהלך אסטרטגי רחב-היקף: פיתוח הקמפוס הצפוני של אוניברסיטת בן-גוריון, המשתרע על שטח של 230 דונם, שבפועל יכפיל את שטח הקמפוס. מהלך זה יחזק את האוניברסיטה, בין השאר בהגדלת מספר הסטודנטים, בניית כיתות לימוד ומעבדות מחקר נוספות, והוא משתלב היטב גם עם חיזוק פארק ההיי-טק שהאוניברסיטה שותפה בו, יחד עם עיריית באר-שבע וחברת גב ים.

אוניברסיטת בן-גוריון חתמה בשנה החולפת על הסכם להקמת מרכז משותף ליזמות וחדשנות עם אוניברסיטת ג'ילין בסין. כמו כן קיבלה בשנה שעברה האוניברסיטה את התרומה הגדולה בהיסטוריית התרומות לישראל: ד"ר הווארד ולוטי מרקוס הורישו לאוניברסיטה 400 מיליון דולר. כספי התרומה ישמשו את פיתוח האוניברסיטה לאורך שנים.

בנימוקי הבכירה בברקת צוין כי היא האישה הראשונה העומדת בראש מועדון כדורגל במדינת ישראל. עוד צוין כי "לברקת תרומה יוצאת דופן לקידום הספורט והחברה בעיר, וזאת תוך השקעת משאבים כמעט בלתי מוגבלים. תרומתה של ברקת משמעותית גם בקירוב הלבבות בין הגוונים השונים בחברה הישראלית בכלל, בנגב ובבאר-שבע בפרט. ההצלחה הספורטיבית, החברתית והתרבותית של הפועל באר-שבע היא אמירה מובהקת למדינת ישראל להתחבר אל הנגב". 

פרופסור רבקה כרמ ורוביק דנילוביץ / צילום: דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון
 פרופסור רבקה כרמ ורוביק דנילוביץ / צילום: דני מכליס אוניברסיטת בן גוריון

השר אלקין חיפש פתרון לאמוניה בכנס סביבה 2050

יותר מ-1,000 איש הגיעו שלשום (ג') למלון הילטון בתל-אביב, לכנס סביבה 2050 ביוזמת משרד עורכי הדין תדמור ושות' פרופ' יובל לוי ושות', החברה לשירותי איכות הסביבה, קבוצת ורידיס, קבוצת תהל וקק"ל.

זו השנה ה-14 שבה נערך הכנס, שמשמש זירה לשיח בין המגזר העסקי, הכלכלי והתעשייתי, הרגולטורים ונציגי הארגונים הירוקים.

עורך הדין ד"ר דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שאל בכנס את השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, מדוע דווקא בחר בתיק להגנת הסביבה, ואלקין השיב כי כשהתמודד לבחירות לכנסת, הוא קיבל מכתב מחבר הכנסת לשעבר יוסף תמיר, שכתב לו: "למדתי את הביוגרפיה שלך, ואתה צריך לעסוק באיכות הסביבה". "אמנם עברו לא מעט שנים", אמר אלקין, "אבל כנראה שתמיר היה אדם שראה למרחקים".

אלקין התייחס לבעיית מכל האמוניה במפרץ חיפה ואמר כי "החודשים קרובים יהיו סוערים סביב הנושא, והמשרד הולך לקרב לא פשוט". אלקין הפתיע כאשר ערך מכרז "פומבי" בקהל ושאל "מי מהנוכחים שיש לו רעיונות מקוריים להעברת מכל האמוניה - מוזמן לפנות אלינו, ונשמח לשמוע".

הצעה לשינוי מרענן הגיע מכיוונו של יו"ר חברת שיכון ובינוי, משה לחמני, שאמר כי "11 שנים מאז שהמשרד שינה את שמו מאיכות הסביבה למשרד להגנת הסביבה, השלב הבא יהיה להחליפו בשם המבטא ראייה רב-ממדית של ניהול סביבת החיים שלנו - למשל, משרד הקיימות". השר אלקין בתגובה ביקש שלא ישנו לו כעת את שם המשרד.

אבי גבאי, לשעבר השר להגנת הסביבה, אמר בכנס: "הבעיה המרכזית של מדינת ישראל היא מפלצת הביורוקרטיה. לא האיראנים ולא הפלסטינים, שאנו יודעים להתמודד עמם. מה שיהרוג אותנו זו מפלצת ביורוקרטית. משבר הדיור הוא משבר הביורוקרטיה. היא גורמת לכך שלבנות דירה בישראל לוקח הרבה זמן וכסף. ישראל הפכה ממדינה מנוהלת למדינה שמנוהלת על-ידי ועדות. לא ראיתי דבר מנוהל על-ידי ועדות בצורה מוצלחת. אף חברה או עסק או דירקטוריון לא מנוהלים על-ידי ועדה".

ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר הוותמ"ל (הוועדה הלאומית לקידום מתחמים לאומיים לדיור), אמר: "מה קרה לוועדות התכנון בשנים האחרונות? הן לקחו על עצמן עוד ועוד אחריות. בגלל שתהליכים במדינה מתנהלים לאט, הן לקחו את המושכות לידיהן. התוכניות חרגו הרבה מעבר, ואת המגמה הזו אנו נחושים להפוך על פיה. אני לא יודע לאיפה יפונו מכלי הסולר, אבל המדינה צריכה לומר איפה בונים. אנחנו ניצור את המלאי התכנוני, ואז משרדי הממשלה יעשו מה שצריך. לא נתכנן כמו שראשי העיר רוצים. אנחנו לא חיים באוטופיה".

עוד השתתפו בכנס: ד"ר מיקי הרן; נחמה רונן, יו"ר אל"ה; ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; אריאל קפון, מנכ"ל קבוצת ורידיס; גלית כהן, סמנכ"לית בכירה במשרד להגנת הסביבה; סער ברכה, מנכ"ל קבוצת תהל; ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל החברה לשירותי איכות הסביבה; רוני קומר, מנכ"ל תהל סביבה; אלכס חפץ, מנכ"ל קק"ל; אשר גרינבאום, מנכ"ל כיל; עינב סמואילוף מהחברה לשירותי איכות הסביבה; עו"ד קובי בר-לב; עדי יפת, מנהלת תחום מים במשרד הכלכלה; יעל דורי, ראש תחום תכנון באדם טבע ודין; ושלומי בסון, סמנכ"ל בזן.

אריאל קפון שלומי בסון אשר גרינבאום מיקי הרן אלי אברמוב ודני חן / צילום: דרור יצחק
 אריאל קפון שלומי בסון אשר גרינבאום מיקי הרן אלי אברמוב ודני חן / צילום: דרור יצחק

אסף אזולאי מדלג מענף הפרסום למטה בנק הפועלים

אזולאי יחליף את אלי כהן כממונה על מטה השיווק של הבנק. קרן מזור תנהל את קשרי המשקיעים

במסגרת סבב מינויים בכירים שאישרה אתמול הנהלת בנק הפועלים, ימונה אסף אזולאי לממונה על מטה השיווק של הבנק. אזולאי (33) יחליף בתפקיד את אלי כהן, ויהיה אחראי על ניהול האסטרטגיה השיווקית של הבנק. בתפקיד זה יהיה כפוף ישירות למנכ"ל הבנק, אריק פינטו.

בעקבות המינוי, אזולאי יסיים את תפקידו כמנכ"ל BBDO IM - חברת הייעוץ האסטרטגי של גיתם BBDO - לאחר 6 שנים בחברה. במסגרת תפקידיו בחברה ניהל פרויקטים שיווקיים ייחודיים ויצירתיים בקנה-מידה נרחב.

BBDO IM הוקמה על-ידי משה תאומים, מבעלי גיתם BBDO, והיא עוסקת בייעוץ אסטרטגי ובשיתופי-פעולה בין אמצעי המדיה לבין גופים מסחריים או ציבוריים. בנק הפועלים הוא לקוח משמעותי של החברה, והיא ניהלה עבורו שורה של שיתופי-פעולה עם אמצעי המדיה.

פינטו בירך על המינוי ואמר: "אסף מביא עמו ניסיון עשיר בניהול אסטרטגיה שיווקית ללקוחות עסקיים וציבוריים, ישראליים ובינלאומיים, והבנה בעולם החדש תוך שימוש בכלים חדשניים".

במסגרת סבב המינויים בהפועלים, קרן מזור תמונה למנהלת קשרי משקיעים של הבנק בחטיבה הפיננסית. מזור שימשה בעבר מנהלת קשרי משקיעים בחברת התקשורת פרטנר, ולאחר מכן עבדה 7 שנים כמנהלת תחום קשרי משקיעים בקונצרן הבינלאומי האצ'יסון טלקום. למזור יש ניסיון רב-שנים בעבודה צמודה עם הנהלות בכירות ובעלי שליטה בתחום קשרי משקיעים ודוברות, לצד קשרים ענפים בשוקי ההון הבינלאומיים. מזור תחליף בתפקיד את אפי ורבר, שהחליטה באחרונה לפרוש מהבנק.

לילך פורת-שריון מונתה לניהול מחלקת ה-ASU (ALM Support Unit) באגף ניהול נכסים והתחייבויות בחטיבת שווקים פיננסיים של הפועלים. במסגרת התפקיד תהיה אחראית על יישום הוראות באזל 3, נזילות הבנק, מדידת וניתוח סיכוני הנזילות וסיכוני הריבית בבנק. פורת-שריון (44) היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון.