ההאטה בשוק הדיור והמשכנתאות - האם שוב מקסם-שווא?

זהו אחיד הנושאים שיידונו בוועידת הנדל"ן והתשתיות 2017 של "גלובס" ■ מליאת הפתיחה של הוועידה תארח את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט

יואב גלנט  בועידת הנדלן / צילום:איל יצהר
יואב גלנט בועידת הנדלן / צילום:איל יצהר

בחודשים האחרונים נרשמת האטה ברורה בשוק המגורים, וכמות העסקאות והמשכנתאות יורדת בהדרגה. המשקיעים מבוהלים מגזירות המיסוי של משרד האוצר, מחוסרי הדיור מחכים להגרלות מחיר למשתכן, וגם ריבית המשכנתאות מטפסת חודש אחרי חודש ומצננת את השוק.

אבל מהצד השני, מחירי הדיור עדיין לא יורדים, ויותר ויותר ישראלים חוששים ששוב הם יירדו מהגדר ויפגשו מחירים גבוהים יותר. התשואה על דירות עדיין גבוהה מהאלטרנטיבה בבנק, קצב ההגרלות של מחיר למשתכן נמוך במיוחד, ואפילו כחלון הפסיק לדבר על הורדת מחירי הדיור. אז מה בכל זאת צפוי לשוק ב-2017?

מליאת הפתיחה של ועידת ישראל לנדל"ן ותשתיות תארח את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

עוד ישתתפו: רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ; אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות; ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים לענייני נדל"ן ופנים במשרד האוצר; עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל; רו"ח שחר זיו, שותף-מנהל בפירמת BDO זיו האפט; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; יצחק חג'ג', יו"ר דירקטוריון קבוצת חג'ג'; ומיקי (מיכאל) זיסמן, מנכ"ל קרדן נדל"ן.

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג ידבר על מגמות-העל בישראל ובעולם. דרור מרמור, עורך הנדל"ן של "גלובס", ינחה. 

"פסגת הנדל"ן" היא הוועידה הכלכלית והחשובה ביותר בתחום הנדל"ן במשק הישראלי, המשמשת במה לשיח אפקטיבי של מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל ובכירים במשק. ועידת הנדל"ן והתשתיות 2017 תתמקד בפתרונות השונים לבעיית הנדל"ן תוך גיבוש חזון הדיור בישראל לעשורים הבאים.

לפרטים והרשמה: www.globes.co.il/nadlan2017