למה הגיעו היום ניר גלעד ודני קולר למסור עדות במשטרה?

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל לשעבר, ודני קולר, המשנה למנכ"ל בבנק הפועלים, מסרו היום, כל אחד בנפרד, עדות במשרדי יחידת להב 433 ■ ההערכה היא כי לפחות עדותו של קולר קשורה לפרשת ציון קינן

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

למה הגיעו היום (א') שני בכירים בעולם העסקים הישראלי למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה? ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל לשעבר, ודני קולר, המשנה למנכ"ל בבנק הפועלים והממונה על חטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית, מסרו היום, כל אחד בנפרד, עדות במשרדי יחידת להב 433 בלוד.

בשלב זה לא ברור מדוע נדרשו גלעד וקולר למסור עדויות במשטרה, אך לפי ההערכה, לפחות עדותו של קולר קשורה להליך הבדיקה שמנהלת המשטרה בשאלה האם לפתוח בחקירה פלילית בגין הטרדה מינית בעניינו של מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן.

נזכיר כי נגד קינן הוגשה תלונה להנהלת הבנק על הטרדה על-ידי עובדת לשעבר בבנק הפועלים בנוגע לאירוע שאירע בדצמבר 2006. עובדת הבנק לשעבר טוענת כי קינן תקף אותה מינית בנסיעה לקזחסטן לפני כעשור.

אותה עובדת פוצצה את הפרשה אשתקד כאשר החליטה לעזוב את הבנק ונקלעה לחילוקי דעות בדבר גובה הפיצויים המגיעים לה. במסגרת הדיונים עם הבנק היא הזכירה את אירוע ההטרדה לכאורה, ובבנק החליטו למנות כבורר את נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, השופט סטיב אדלר.

אדלר פסק כי הוא לא מצא שהייתה תקיפה מינית על-ידי קינן, ויחד עם זאת פסק כי לאותה עובדת מגיעים פיצויים מוגדלים בגין תנאי העבודה הקשים בקזחסטן. אותה עובדת קיבלה לפי הערכות 2-3 מיליון שקל. החלטה זו עוררה ביקורת ציבורית, שכן תשלום זה נתפס כמעין "דמי שתיקה ".

גם הפיקוח על הבנקים בודק את המקרה. ב-10 בינואר הודיע הפיקוח על הבנקים כי הבדיקה המבוצעת על-ידו אודות אופן הטיפול של בנק הפועלים בתלונה בדבר הטרדה מינית מצד קינן נמצאת בשלב מתקדם, אך על-מנת שלא לפגוע בהליך הבדיקה של המשטרה באותו עניין, תושלם הבדיקה של הפיקוח רק לאחר סיום ההליך המשטרתי.