פרויקט אשלים: מכרז סולארי להקמת תחנה של 40 מגה-ואט

10 חברות עברו את השלב המוקדם ויתחרו במכרז ■ סגן החשב הכללי: "התחרות בפרויקט תוביל להשגת מחיר שיהווה בסיס לפרויקטים עתידיים"

שכונת נוה זמר. יעברו לזכאי סדרה ב' / צילום: איל יצהר
שכונת נוה זמר. יעברו לזכאי סדרה ב' / צילום: איל יצהר

ועדת המכרזים הבין-משרדית בראשות סגן החשב הכללי, יריב נחמה, פרסמה היום (א') מכרז להקמת תחנת כוח פוטו-וולטאית באשלים, בהספק של עד 40 מגה-ואט. מדובר במתקן הרביעי במתחם אשלים, שבו מוקמים היום שני שדות בטכנולוגיה תרמו-סולארית, בהספק של 121 מגה-ואט כל אחד, ושדה סולארי בהספק של 35 מגה-ואט, של EDF.

המכרז פורסם בהמשך להליך מיון מוקדם שנערך בשנה שעברה, ואותו עברו 10 חברות וקבוצות, מתוך 12 שניגשו: שיכון ובינוי, כלל סאן, אנרג'יקס, בילקטריק אשלים, אנלייט, M W Group ישראל, סולארית דוראל ואמפא, EDF-EN ישראל, אשלים פאוור עם אפקון אשלים ב', קרני אשל ו-A Solar. ההכרעה על הזכייה במכרז צפויה להתקבל במהלך הקיץ.

כמו השדות הסולאריים המוקמים כעת במתחם אשלים, גם המתקן יוקם בשיטת PPP, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את התחנה לתקופת זיכיון של 25 שנים, שבסיומה יועבר הפרויקט כולו למדינה ללא עלות. מתחם אשלים כולו אמור לייצר 1.5% מהחשמל הנצרך במשק, ובממשלה רואים בו מרכיב מרכזי בהשגת היעד של 10% מהחשמל ממקורות מתחדשים ב-2020.

בהודעה על המכרז מסר סגן החשב נחמה: "אנו צופים כי התחרות בפרויקט תוביל להשגת מחיר אשר יהווה בסיס גם לפרויקטים עתידיים בטכנולוגיה הפוטו-וולטאית".

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור מסר כי גיוון מקורות האנרגיה הוא בין הנושאים המשמעותיים ביותר שבהם עוסק משרד האנרגיה. "השילוב הגדל והולך של אנרגיות מתחדשות במשק זה צפוי להמשיך השנה. אנחנו ממשיכים לקדם במקביל גם את המתקנים הגדולים, כמו בפרויקטים באשלים, וגם שילוב של מתקני אנרגיה קטנים להקמה על גגות ולייצור חשמל לצרכנים ביתיים".