אושרה תוכנית פינוי-בינוי ב"לה גווארדיה" ת"א: 450 יח"ד ולא 130

במסגרת התוכנית ייבנו 3 מגדלים למגורים בני 28 קומות ועוד מגדל משרדים בן 25 קומות

הדמיה- תכנית לה גוארדיה 4 / קרדט: מנהל התכנון
הדמיה- תכנית לה גוארדיה 4 / קרדט: מנהל התכנון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב שבמינהל התכנון בראשות דלית זילבר החליטה לאשר תוכנית להתחדשות המשלבת מגורים, תעסוקה ומסחר בלה גווארדיה בתל-אביב.

התוכנית מאפשרת הריסת 5 בנייני מגורים ותיקים הכוללים 130 דירות, ובמקומם בניית 3 מגדלים בני 28 קומות ו-3 מבני מגורים בני 8 קומות שיכללו כ-450 יחידות דיור. חזית מבני המגורים תהיה לכיוון רחוב לה גווארדיה מעל קומת מסחר, וחזית מגדלי המגורים תהיה לכיוון רחוב וינגייט. בנוסף, ייבנה מגדל תעסוקה בגובה 25 קומות לכיוון נתיבי איילון.

כמו כן, התוכנית כוללת 950 מ"ר עבור שטחי ציבור שיועדו לגני ילדים ושירותים ציבוריים אחרים לתושבי הסביבה. רחובות לה גווארדיה ושדרות המעפילים יורחבו לטובת הרחבת נתיבי התנועה והמדרכות בהם.

התוכנית ממוקמת בין הרחובות לה גווארדיה, וינגייט, שדרות המעפילים ונתיבי איילון בשטח של כ-25 דונם, ומייעדת את המתחם להתחדשות עירונית, שהינו חלק מההתחדשות העירונית של רחוב לה גווארדיה ושכונת יד-אליהו. התוכנית שמה דגש על צרכי הציבור הנדרשים, תמהיל דירות מגוון והפיכת רחוב לה גווארדיה לרחוב עירוני המשולב במסחר.

תוכנית זו, הממוקמת בחלקו המערבי ביותר של רחוב לה גווארדיה, מצטרפת לשורה של פרויקטים של פינוי-בינוי המקודמים לאורך הרחוב. בחלקו המזרחי של הרחוב אושרו תוכנית שכללה פינויים של 3 מבנים טוריים והקמת כ-270 יחידות דיור חדשות; ותוכנית "בין השדרות" שכללה פינויים של 4 מבנים טוריים וקביעת בנייתן של כ-420 יחידות דיור חדשות. בחלקו המרכזי של הרחוב מקודמת תוכנית המאפשרת עיבוי מבנים קיימים או הכנת תוכניות פינוי-בינוי.

התוכנית נערכה על-ידי אדריכל דורון צפריר והוגשה על-ידי הוועדה המקומית תל-אביב-יפו. יזמית הפרויקט היא חברת מגדל טופ נדל"ן בניהולו של אריה בר, מנכ"ל משרד הבינוי, הפנים והתחבורה לשעבר.