העונש של פרח לרנר: פיטורים, קנס והרחקה ל-5 שנים משירות המדינה

יועצת ראש הממשלה לשעבר הודתה כי פעלה בניגוד עניינים ■ במקרה שתקיים את התנאים שבהסדר - ייסגר התיק נגדה ללא הליך פלילי

פרח לרנר / צילום: אוריה תדמור
פרח לרנר / צילום: אוריה תדמור

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ה') כי פרח לרנר, ששימשה כיועצת בכירה בלשכת ראש הממשלה, הודתה בעבירה של מירמה והפרת אמונים, ובהסכמתה היא תפוטר משירות המדינה, תורחק משירות המדינה ל-5 שנים ותשלם קנס, כל זאת במסגרת סגירת תיק בהסדר מותנה.

המשמעות של הסדר מותנה היא שהחשוד מודה בעובדות המהוות עבירה ובביצוע עבירה ומתחייב לקיים תנאים שיפורטו בהסדר. במקרה שהחשוד יקיים את התנאים - לא יוגש נגדו כתב אישום, והתיק נגדו ייסגר בעילה של "סגירה בהסדר". במקרה שהחשוד לא יקיים את התנאים במועד עליו הוסכם - יוגש כתבב אישום, וינוהל נגדו הליך פלילי בבית המשפט.

לפי ההסדר, נגד לרנר תוגש תובענה לבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, במסגרתה היא תודה בשורה של עבירות משמעת, ובכלל זאת תודה בכך שפעלה בניגוד עניינים והשתמשה ביכולתהה לעסוק בתפקידה ללא מגבלות כלשהן. במסגרת זו קידמה לרנר בלשכת ראש הממשלה ענייניהם של לקוחות של בעלה, שניהל משרד יחסי ציבור.

העונש המוסכם שבית הדין יתבקש להטיל על לרנר בהסכמה יכלול פיטורים ו-5 שנות פסילה משירות המדינה. בנוסף, במסגרת תנאי ההסדר המותנה, תוטל על לרנר מגבלה בת שנה מלמלא תפקיד בעל אופי ציבורי, והיא תחויב בקנס בסך 20 אלף שקל.

בתום בחינת תיק החקירה הגיעה הפרקליטות למסקנה כי מעשיה של לרנר עולים לכאורה לכדי עבירה של מירמה והפרת אמונים. עם זאת, על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, הוחלט כי במכלול נסיבות העניין - האינטרס הציבורי ימוצה אם לרנר תסכים להודות במעשיה מיד בתחילת ההליך ותסכים לענישה משמעותית מוסכמת בהליך משמעתי - הכוללת פיטורים ופסילה לשנים ארוכות משירות המדינה, יחד עם ענישה נלווית נוספת.

בעניינו של אבי לרנר טרם התקבלה החלטה.

התיק נחקר על-ידי משטרת ישראל, והוא מטופל בידי עורכות הדין מורן ברטפלד וענת גולדשטיין מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.