יש הסדר: קבוצת אלון תקצה למחזיקי האג"ח 25% ממניותיה

רגע לפני דיון בביהמ"ש לגבי פירוק הקבוצה, הנהלת אלון ומחזיקי האג"ח הצליחו לגבש הסכמות בעניין הסדר חוב ■ החברה תקבל שקט עד ל-1 באוקטובר כדי להשלים גיוס הון מהבעלים הקיימים ומהציבור

שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא
שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא

מחזיקי האג"ח של קבוצת אלון, נציגי החברה ובעלי השליטה בה, נפגשו היום (ה') בביהמ"ש המחוזי מרכז שבלוד לדיון בשאלה האם העמדת חוב החברה לפירעון מיידי מצד המחזיקים נעשתה כדין. אלא שעוד בטרם נפתח הדיון, החלו הצדדים במו"מ אינטנסיבי במסדרון ביהמ"ש, בניסיון לגשר על הפערים ולסכם על מתווה להסדר חוב.

לאחר קרוב לשעתיים, שבהם המתינה השופטת בלשכתה ואף נכנסה פעם אחת לאולם ביהמ"ש כדי לבחון האם נדרש עוד זמן להשלמת המגעים, סוכמו הנקודות שבמחלוקת. קבוצת אלון תקבל שקט עד ל-1 באוקטובר כדי להשלים גיוס הון מהבעלים הקיימים וכן מהציבור במסגרת הנפקה בבורסה. בתמורה, תקצה החברה למחזיקים כ-2%-5% ממניותיה, כשבעליה הקיימים (שרגא בירן, דוידי ויסמן והקיבוצים) יסכימו להעביר להם את מלוא הבעלות על מניות החברה אם עד למועד המוסכם לא תצליח החברה לגייס את ההון הדרוש.

במסגרת הההסדר, גם תשלם קבוצת אלון למחזיקים את תשלום החוב האחרון שעוכב עד כה, כאשר המחזיקים יסכימו להפחתת הריבית ולפריסת תשלומי הקרן כשההסדר ייכנס לתוקף.הצדדים מצידם הודיעו כי גובש ביניהם הסדר בנוסח מוסכם ושהם מסכימים לו.

פרופ' ברנע: דרושה הזרמת הון

לאלון, נזכיר, חוב של כ-1.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה (בעיקר גופים מוסדיים), וכן חוב של 155 מיליון שקל לבנק הפועלים בגין ערבות שהעניקה בעבר לחברה הבת אלון קמעונאות. לקראת הדיון שהתקיים היום, העביר בסוף השבוע המומחה מטעם ביהמ"ש, פרופ' אמיר ברנע, את חוות-דעתו לשופטת עירית וינברג-נוטוביץ.

מחוות-דעת עולה כי לחברה אמנם שווי נכסי נקי (NAV) חיובי של 128 מיליון שקל, אולם היא פועלת במינוף חריג, ולכן נדרשת להסדר חוב - שיכלול הזרמת הון, מימוש נכסים שאינם בליבת הפעילות ופירעון מהיר של כשליש מהחובות לנושים.

את ההחלטה אישרו באופן מיידי דירקטוריון קבוצת אלון ובעלי השליטה בחברה. גם נציגות מחזיקי האג"ח אישרה את ההחלטה, כאשר המחזיקים יידרשו לקיים אסיפה בתוך 15 יום לצורך אישור סופי של ההסדר. יש לציין כי ההסדר אינו כולל את בנק הפועלים, לו חייבת החברה 155 מיליון שקל.את מחזיקי האג"ח ייצג בדיון עוה"ד חגי אולמן ונועה סולומון, את קבוצת אלון ייצג עו"ד אהרון מיכאלי ממשרד גולדפרב, את ביילסול (של בירן וויסמן) ייצגו עוה"ד עופר צור ואורלי טננבאום ממשרד גורניצקי ושות', ואת הקיבוצים ייצגו עורכי הדין צורי לביא ושירלי יפרח אזור ממשרד ליפא מאיר ושות'.

שרון זאורבך מנכל MNS שימש כיועץ הכלכלי של קבוצת אלון במסגרת הסדר החוב.