קרן פימי במו"מ למכירת השליטה באורמת לפי 60 דולר למניה

ישי דוידי נערך למשבר בשווקים? אקזיט שלישי תוך חצי שנה: 5 שנים לאחר שנכנסה להשקעה באורמת מממשת פימי את החזקותיה בחברה במחיר הקרוב למחיר השוק שלה

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות פימי שבשליטת איש העסקים ישי דוידי מנהלת מו"מ לקראת אקזיט משמעותי. 5 שנים לאחר שנכנסה להשקעה בחברת האנרגיה הגיאוטרמית אורמת טכנו , מנהלת הקרן מו"מ למכירת החזקותיה לפי 60 דולר למניה, מחיר הקרוב למחיר השוק שלה שעומד כיום על קצת פחות ממחיר זה.

פימי מחזיקה כיום בכ-14% ממניות אורמת טכנולוגיות , ומשפחת ברוניצקי מחזיקה בכ-7% ממניותיה. פימי נכנסה להשקעה בחברה בשנת 2012, וכאמור, 5 שנים לאחר מכן היא מממשת את ההשקעה ברווח משמעותי.

 

מה ישי דוידי יודע ששאר מנהלי ההשקעות בשוק ההון לא יודעים? דוידי שנחשב לאחד ממנהלי ההשקעות הבכירים בשוק ההון (והמצליחים שבהם) מממש את תיק ההשקעות של פימי. בחצי השנה האחרונה מימש דוידי 3 מהחזקותיה המשמעותיות של הקרן: זה התחיל בהנפקת אוברסיז, המשיך בנובולוג והיום הוא מנהל מו"מ למכירת החזקותיו באורמת.

דוידי נוקט בשיטה מקובלת בקרב בעלי שליטה. בהנפקת אוברסיז ונובולוג הותיר בידיו חבילת מניות מתוך כוונה לאותת למשקיעים כי הוא עדיין חלק מהשליטה בחברה אך בפועל הוא מנזיל את השקעותיו מתוך כוונה לממש אותן במלואן תוך פרק זמן קצר (יחסית). מנהל השקעות בכיר אמר הבוקר ל"גלובס" כי השיטה הזו מקובלת ונועדה למעשה לאפשר אקזיט ראשוני במחירים גבוהים (כי המשקיעים מאמינים בפימי ובדרך ניהול ההשקעות שלה) ומיד לאחר מיכן עוד כמה מימושים קטנים עד שמחזירים למשקיעים את השקעתם הראשונה בתוספת רווח סביר ונשארים עם חבילת מניות שהיא בונוס.

"אם פימי הייתה מוכרת את מלוא המניות שלה באוברסיז ונובולוג היא הייתה מוציאה מחירים נמוכים משמעותית ממה שקיבלה ולכן טקטיקט היציאה של דוידי מהשקעות היא טקטיקה מצויינת ומקובלת שממקסמת למשקיעים את מחירי האקזיט". 

כאן המקום לציין כי לאחר הנפקת אוברסיז מחזיקה פימי כ-26% ממניות החברה ובנובולוג מחזיקה בשתי קרנות שונות כ-15%.

מפימי נמסר כי התקבלה פניה ממשקיע אמריקאי לרכישת החזקות הקרן והחזקות משפחת ברונצקי בחברה.

רכישת מניות אורמת על ידי פימי התבצעה בין השנים 2011 ו-2012 בהשקעה כוללת של 140 מיליון דולר וזאת לאחר שהקרן רכשה חלק מהחזקותיהם של דורי סגל וחיים כצמן שניסו לרכוש את השליטה באורמת. באותם השנים התחולל מאבק שליטה באורמת בין משפחת ברונצקי לסגל וכצמן שבשיאו נטלה משפחת ברונצקי הלוואה של 600 מיליון דולר כדי לחסום את השניים מלרכוש את השליטה בחברה. פימי בסופו של יום חילצה את כצמן וסגל מקרב השליטה בחברה ואם תממש את ההשקעה במחיר של 60 דולר למניה הרי שהיא יותר משתכפיל את השקעתה במהלך הזה.