קנדה ישראל זכתה במכרז במתחם לפיד בת"א ב-211 מיליון שקל

מדובר בסכום הגבוה ב-46 מיליון שקל מההצעה השנייה בגובהה שהוגשה למכרז ואף גבוה ב-26% מהשומה של רשות מקרקעי ישראל לשטח

אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: חן גלילי
אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: חן גלילי

קבוצת קנדה ישראל בבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר זכתה היום (ד') במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל במתחם לפיד הממוקם בחלקו הצפון מערבי של רחוב אילת בתל-אביב-יפו. מדובר במכרז שמתייחס לשטח של 7.5 דונם עם זכויות בהיקף מוערך של כ-67 אלף מ"ר בנייה בשימושים מעורבים של מסחר תעסוקה ומגורים. למתחם הוגשו לא מעט הצעות, וכאמור הצעתה של קנדה ישראל הוכרזה כזוכה לאחר שהציעה 211.7 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). נציין כי בכוונת הקבוצה לקדם פרויקט יזמי במקום.

עוד נציין כי הצעתה של החברה הייתה גבוהה בכ-46 מיליון שקל מההצעה השנייה בגובהה שהוגשה למכרז, וגבוהה בכ-43 מיליון שקל מגובה השומה שקבעה רשות מקרקעי ישראל. כלומר, הצעת החברה הייתה גבוה בכ-26% ממחיר השומה. בהצעה זו גברה קנדה ישראל על קבוצות אחרות שהגישו הצעות למכרז בהן האחים נקש, קרן ריאליטי, חברת יוסי אברהמי וקבוצת משקיעים מניו יורק.

המגרש בו זכתה כעת הקבוצה הוא חלק ממתחם גדול יותר בן 20 דונם בפינת הרחובות אילת וקויפמן, בסמיכות למתחם התחנה ובקרבת חוף הים.

המכרז פורסם לראשונה באוגוסט האחרון ומאז נדחה ועודכן מספר פעמים. חשוב לציין כי מדובר במכרז שהגדיר כי חלק מהזכויות מותנות בתכנון עתידי של השטח, בין היתר יחידות הדיור למגורים. כך, לא מדובר במגרש שכבר מחר ניתן להתחיל ולבנות עליו. נכון להיום פועלים על השטח מספר עסקים, כ-27 מהם דיירים מוגנים ועוד שישה בשכירות רגילה. על הזוכים יהיה עכשיו לקדם תב"ע חדשה וגם לקדם את הפינויים בשטח.

מכיוון שרק לאחרונה נכנסה לתוקף תוכנית המתאר החדשה של תל-אביב, גורמים הבקיאים בנושא מעריכים כי נכון להיום קשה לדעת מה יהיו זכויות הבנייה כמו גם מגבלות הגובה בתב"ע החדשה. עוד נקודה שיש לציין היא שהמכרז האמור התייחס רק לחלק מהמתחם, 7.5 דונם מתוך 20 דונם, כאשר התב"ע שיש לקדם מתייחסת למתחם כולו וסביר להניח שתקודם יחד עם השותף המחזיק בשארית הקרקע.

גורמים שבחנו את המכרז הביעו תמיהה היום על מחיר הגבוה שהסכימה קבוצת קנדה ישראל לשלם על הקרקע במצבה הנוכחי, ויש מי שטוען שמדובר בסכום גבוה מידי. עם זאת, לקנדה ישראל פרויקט אחר שבנתה בסמוך, ברחוב אליפלט 26, יחד עם דורון אביב, פרויקט מגורים ומשרדים שבנייתו הושלמה לאחרונה. כך שהחברה מכירה את האזור, מה שיכול להסביר את ההצעה הגבוהה.