דיכטר קורא תיגר על נתניהו: "אתמודד על ראשות הליכוד והממשלה"

בצל חקירות נתניהו ודוח צוק איתן, ח"כ אבי דיכטר הצהיר כי בכוונתו להתמודד על הנהגת הליכוד ובהמשך גם על הנהגת המדינה: "שם אבטא טוב יותר את הניסיון והאישיות שלי" ■ על חקירות רה"מ אמר: הציבור צריך להיות מודאג

אבי דיכטר/ צלם: יוסי כהן
אבי דיכטר/ צלם: יוסי כהן

קורא תיגר על ראש הממשלה - מתוך הליכוד: ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון שכיהן בעבר כשר לביטחון הפנים והשר להגנת העורף, הודיע היום (שבת) כי יתמודד על ראשות הליכוד והממשלה - גם מול נתניהו. דיכטר התייחס גם לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה ואמר כי הוא לא יכול להמשיך לתפקד כרגיל כשמתנהלות נגדו חקירות - תוך התייחסות לחקירות שהובילו להתפטרות אולמרט.

דיכטר הצהיר על כוונותיו בשבתרבות במודיעין בהנחיית עמליה דואק, והבהיר כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה:
"אני בן 64, בשירות המדינה 46 שנה מיום גיוסי לצה"ל ובפוליטיקה כבר 12 שנים. אני פה במטרה להוביל ובוודאי אתמודד על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה כי שם אבטא טוב יותר את הניסיון, האישיות שלי".

"אני כבר נערך לפריימריז הבאים, גם אם הם יהיו מול נתניהו", הדגיש דיכטר, שלפני הצטרפותו לפוליטיקה כיהן כראש השב"כ. על חקירות נתניהו אמר, תוך התייחסות לאולמרט: "אני הייתי חבר בממשלה כשראש הממשלה היה נתון תחת חקירות וכל מי שיגיד לך שראש ממשלה יכול להמשיך לתפקד ללא שום הפרעות וללא שום הפרעה והיסח דעת כשמתקיימת נגדו חקירה - לא אומר אמת".

"הנושא הזה בעייתי מאוד מבחינת מי שמנהל את המדינה וזה לא דבר של מה בכך", הוסיף. "ראש ממשלה הוא לא מחשב וכל מי שינסה לדמיין לעצמו את עצמו מתפקד תחת חקירה, אני לא מסוגל לקבל ברצינות אמירה שחקירות לא מפריעות". דיכטר הבהיר כי הציבור צריך להיות מודאג מכך שראש הממשלה עסוק בחקירות ולא בניהול המדינה.

על פרשת אום אל חיראן ובעיקר על שינוי הגרסאות של ארדן ואלשיך אמר דיכטר: "האמירה על כך שמדובר בפיגוע הייתה חייבת להמתין לתחקיר מקצועי. לו היו ממתינים, הדברים שהם הוציאו היו נשמעים אחרת".

באותו אירוע התארחה גם ג'ודי ניר מוזס שלום, רעייתו של השר לשעבר סילבן שלום וחלק ממשפחת מוזס המחזיקה ב"ידיעות אחרונות". היא התייחסה לפרשת מוזס-נתניהו וטענה: "זה לא פלילי. כולם סוגרים דילים, רק שאותם לא הקליטו".

"אני חושבת שכל הסיפורים האלו זו קטנוניות עלובה של התקשורת שביבי בצורה מתוחכמת הצליח ליצור מצב של שנאת אחים, פלגנות, סכסכנות", סיכמה ניר מוזס שלום. "כל העניין הזה הוא קטע פנימי תקשורתי שהתגלתה ערוות התקשורת בסיפור הזה ולא 'ידיעות אחרונות'".