רשמית: פיז'ו סיטרואן הצרפתית רוכשת את אופל מג'נרל מוטורס

העסקה, בהיקף של כ-2.3 מיליארד אירו, תהפוך את PSA לקבוצת הרכב השנייה בגודלה באירופה, אחרי פולקסווגן

בתום מו"מ ממושך הודיעו הבוקר (ב') ג'נרל מוטורס ופיז'ו על השגת הסכם למכירת אופל, החטיבה הגרמנית של ג'נרל מוטורס, לקונצרן פיז'ו-סיטרואן (PSA). הקונצרן הצרפתי ישלם 1.3 מיליארד אירו עבור אופל עצמה ועוד כ-900 מיליון אירו עבור חטיבת המימון של החברה, שמוחזקת בשיתוף עם בנק חיצוני.

ג'נרל מוטורס החזיקה באופל הגרמנית, ובמותג הבריטי המקביל "VAUXHALL", למעלה מ-90 שנה אולם בשנים האחרונות היא ספגה הפסדים כבדים בגין פעילות אופל, שהצטברו לכדי 9 מיליארד אירו בשמונה השנים האחרונות.

על פי הערכות בתעשיית הרכב מעוניינת PSA באופל, שמייצרת כ-1.2 מיליון מכוניות בשנה, כדי לפזר את עלויות המו"פ והייצור שלה ולהשיג אחיזה בשוק הגרמני החשוב. עדיין לא ברור איך תיראה החברה הממוזגת, ומה יהיו צעדי הייעול, אם כי הצרפתים התחייבו לכבד את הסכמי העבודה הקיימים של אופל עם ארגוני העובדים. יצוין כי אופל ופיז'ו כבר משתפות ביניהן כיום פעולה בליין חדש של דגמי "קרוס אובר", שיימכרו החל מהשנה תחת שמות מותג נפרדים.

 

בנוסף מעריכים בתעשייה כי פיז'ו מעוניינת בידע ובניסיון של אופל בתחום הרכב החשמלי וההנעה האוטונומית. בתום העסקה תהיה קבוצת PSA אופל השנייה בגודלה באירופה, אחרי פולקסווגן, מבחינת כושר הייצור. מנקודת המבט של ג'נרל מוטורס מדובר בצעד נוסף בניסיון להיפטר מפעילויות לא רווחיות ולהתמקד בעסקי הליבה. ובישראל אומרים יבואני שני המותגים, קבוצת לובינסקי וקבוצת שלמה, כי מוקדם מדי להעריך את השפעת העסקה על ישראל.