חברה אמריקאית חשפה את הרובוט המשוכלל ביותר שייצרה

חברת בוסטון דיינמיקס חושפת באופן רשמי את Handle, ככל הנראה הרובוט המשוכלל ביותר שייצרה אי פעם ■ הרובוט מתנשא לגובה של 2 מטרים והוא רץ, קופץ ואפילו יורד במדרגות ללא כל עזרה אנושית ■ צפו בוידאו

Handle, בוסטון דיינמיקס, רובוטים / קרדיט: מתוך הוידאו
Handle, בוסטון דיינמיקס, רובוטים / קרדיט: מתוך הוידאו

אחרי טיזר קצר ולא מתוכנן שהגיע לרשת לפני כמה שבועות, חושפת חברת בוסטון דינמיקס באופן רשמי את Handle, ככל הנראה הרובוט המשוכלל ביותר שלה עד כה. באופן מקרי (או שלא?) זהו גם ללא ספק הרובוט המפחיד ביותר שיצא משערי מפעלי החברה - וגם הקרוב ביותר להפוך למוצר מסחרי של ממש, שעשוי - למרבה האימה - לפגוש אתכם ברחוב.

ל-Handle 2 גלגלים קטנים המאפשרים לו לנוע במהירות, תוך שהוא שומר על שיווי משקל גם כאשר הוא סוחב מטענים כבדים. זו, למעשה, המטרה לשמה תוכנן: העברת מטענים ביעילות ובביטחון, בתנאי שטח קשים כולל אפשרות לקפוץ ולדלג מעל מכשולים ואפילו לרדת במדרגות ללא כל עזרה אנושית.

גובהו של הרובוט הוא כ-2 מטרים, והוא מסוגל לקפוץ לגובה של עוד כמטר באוויר. מהירות הנסיעה המקסימלית שלו עומדת על כ-14 קילומטרים בשעה, והסוללה שלו מאפשרת טווח נסיעה של עד 24 קילומטרים. מפתחיו טוענים כי מדובר בדגם הרבה פחות מסובך לייצור ותחזוקה מאשר הרובוטים הקודמים של בוסטון דינמיקס, ומכאן גם הסבירות הגבוהה יותר שבניגוד לקודמיו, יעבור בשלב כלשהו לייצור סדרתי.