ההסתדרות הכריזה בערב יום ב' על פתיחה בצעדים ארגוניים בשירות המדינה לאות סולידריות עם עובדי רשות השידור.

בהתאם להנחיית יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, ועדי העובדים במשרדי הממשלה ובכל יחידות הסמך נערכים לשורה של צעדי הזדהות עם עובדי רשות השידור. נזכיר כי דרישתו של ניסנקורן היא להגדיל את מספר עובדי הרשות שייקלטו בתאגיד השידור החדש, בדגש על עובדי הערוץ הראשון.

במסגרת המהלך, מחר (ג') בין השעות 08:00-12:00 תופסק העבודה בכל יחידות משרד הבריאות ובלשכות הבריאות ברחבי הארץ. יו"ר ארגון עובדי משרד הבריאות, ניסים לוי, מסר כי בשעות אלה לא יתקיימו קבלת קהל ומענה טלפוני, ולא יופעלו השירותים השונים שניתנים על-ידי המשרד ושלוחותיו.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר הערב: "אני מצפה ממקבלי ההחלטות, שרי הממשלה והנהלת התאגיד להבין את גודל השעה ולשבת איתנו לשולחן המשא-ומתן". 

"צעד של סולידריות" 

מוקדם יותר היום פורסם ב"גלובס" כי ניסנקורן צפוי להיפגש אחר-הצהריים את שר האוצר משה כחלון ולהציג בפניו מספר דרישות לפני העלייה לשידור של תאגיד השידור הציבורי "כאן", שנקבעה על-פי חוק לסוף חודש אפריל.

בצד דרישה לשיפור נוסף בתנאי הפרישה של עובדי רשות השידור (למעט בעלי פנסיה תקציבית), ניסנקורן דורש להגדיל משמעותית את מספר העובדים שייקלטו בתאגיד החדש מרשות השידור - זאת בדגש על עובדי ערוץ 1 בטלוויזיה שעד כה נשארו ברובם מאחור.

ניסנקורן אמר הבוקר ל"גלובס" כי הוא לא יהסס לנקוט עיצומים באמצעות מספר גופים ציבוריים במשק, דבר שיהווה צעד של סולידריות עם עובדי רשות השידור. לדבריו, היעד המרכזי הוא להביא לכך שיהיה "רוב ברור" של עובדי הרשות, מקרב עובדי התאגיד.

גורמים בהסתדרות מציינים כי התאגיד החדש אמור לכלול כ-750 עובדים, אולם גם על-פי המסגרת שקבע המנכ"ל אלדד קובלנץ, היעד הוא 916 עובדים. אם ניסנקורן יצליח לשכנע את כחלון להתיישר על-פי המספר הזה, שיש לו ודאי משמעויות תקציביות, גם לתאגיד יהיה קל יותר להגדיל את מספר הנקלטים מקרב עובדי הרשות. 

"נעשה לעובדים עוול" 

"עובדי רשות השידור יקרים, ונעשה להם עוול גם על-ידי הממשלה וגם על-ידי התקשורת", אמר מוקדם יותר היום ניסנקורן, בעקבות שאלה שהפנה אליו עובד רשות השידור שהגיע לסקר את טקס קליטת עובדי הקבלן לשירות המדינה בבית החולים הפסיכיאטרי לב השרון. "התאגיד הוא כנראה עובדה מוגמרת, אבל צריך יותר חמלה למי שיישארו מאחור".

על הטענות של עובדי הרשות כלפי ניסנקורן, הוא אמר: "אני זה שמנעתי פיטורים, אני זה שדאג לתנאי פנסיה מהטובים במגזר הציבורי, ואני זה שחטף מכל התקשורת על זה שדרשתי לדחות את הסגירה של הרשות עד שנת 2018. תתלוננו למי שעשה עליכם תשדירים בזמן בחירות (הכוונה לתשדיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשווה באופן אומלל בין אנשי הרשות לאנשי חמאס - ש.נ) ותלכו לתקשורת שהייתה נגדכם".

לדבריו, "המקרה הזה של סגירת גוף ציבורי לא יחזור יותר. הוא נולד בחטא, בזמן מלחמה ('צוק איתן'), שעה שנמנענו מצעדים ארגוניים. אנחנו זקוקים לתקשורת חופשית כפי שצריך להיות בדמוקרטיה, אבל צריך לעשות גם איזונים למען עובדי הרשות. אני לא גמרתי את המלאכה בעניין הזה".

כפי שנחשף ב"גלובס", ראש הממשלה נתניהו ומ"מ שר התקשורת צחי הנגבי זנחו ככל הנראה את הכוונה לסגור את התאגיד החדש, אולם הם מגבשים יוזמת חקיקה שתעמיק את המעורבות הממשלתית בתאגיד באמצעות השפעה על המינויים במועצת התאגיד ובהנהלתו.

שר האוצר משה כחלון אמר במוצ"ש לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי "לא מדובר בדרמה", וכי לא צריך להתרגש לדבריו ממה שהוא כינה "רגולציה" על התקשורת.