עובדי מגה לשעבר עדיין לא קיבלו את התשלומים ומכתבי הפיטורים

העובדים טוענים כי עדיין לא קיבלו את מכתבי הפיטורים שהובטחו להם כבר בינואר, וכי קיבלו חלקים מהכסף, אך ללא פירוט העובדים: "יש לנו משפחות והתחייבויות והכסף שבנינו עליו פשוט לא מגיע" ■ הנאמנים: "הטענות משוללות יסוד"

סאגת התשלומים ומכתבי הפיטורים המגיעים לעובדי מגה לשעבר, עדיין לא הגיעה לסיומה. בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" על דחייה נוספת במועד קבלת הטפסים והכספים המגיעים לעובדים - מינואר לתחילת מארס, וכעת מתלוננים העובדים כי לא רק שלא קיבלו את המכתבים המיוחלים, אלא שגם כספים המגיעים להם נכנסו לחשבונות הבנק באופן חלקי וללא כל נימוק המבאר את פשרם.

חלק מהעובדים ששוחחו עם "גלובס" טענו כי לפי תחשיבים שהם ערכו, הכסף שנכנס לחשבונם משקף מחצית ושליש מהמובטח. "ניסיונות לקבל הסברים בפניות שאנחנו עושים למשרדי הנאמנים עולים בתוהו", טוענים העובדים. "השמועה כרגע אומרת שימרחו אותנו עד לפסח, כדי שלא יהיה גל עזיבות לפני החג. יש עובדים שלא קיבלו דבר, ויש כאלה שקיבלו כספים חלקיים. התחושה היא שהבלגן חוגג, ושלא סופרים אותנו".

האם עד לסוף השבוע הזה הסאגה תגיע אל סיומה? במכתב ששיגר בתחילת מארס אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה, עדכן את העובדים כך: "למרות הבטחת הנאמנים לשלוח את מסמכי גמר החשבון כבר בתחילת מארס, על-פי ההסבר שקיבלנו מהם לאיחור בהוצאת המסמכים, הכוללים למעלה מעשרה עמודים לכל עובד ועובד, נענינו כי ההליך לקח יותר זמן ממה שהם תכננו".

עוד צוין במכתב כי עד סוף השבוע הנוכחי - קרי, 17 במארס - ישלחו הנאמנים את המסמכים בדואר רשום לעובדים. "המסמכים שנשלחים כוללים, טופסי 161, טופסי 161 א', מכתבי שחרור קופות לעובדים, הסבר על הכרעת החוב בתביעת העובד, פירוט סכומי החוב שאושרו לעובד וכמו כן מכתב הסבר מטעם עורכי הדין הורנשטיין. לפי התכתובת הזו קבלת המסמכים הללו תאפשר לעובדים לקבל תמונת מצב על תחשיב הכספים שקיבלו, לשחרר או להעביר על שמם את הכספים שנצברו לזכותכם ועוד".

הערכת הזמן של הנאמנים לסיים עם העברת התשלומים והתכתובות לעובדים לא תאמה את המציאות, והעובדים חשים כי הסחבת נעשית על גבם. "אם היו נותנים לנו הערכות זמן אחרות לא היינו בונים על הכספים הללו. יש לנו משפחות והתחייבויות, והכסף שבנינו עליו פשוט לא מגיע - או שמגיע בהיקפים קטנים יותר. לא ברור מי קיבל מה, והרוב לוט בערפל".

מנאמני מגה נמסר: "כל התשלומים הועברו לאלפי העובדים. בימים הקרובים כל עובד יקבל את הכרעת החוב ודף הסבר לגבי המגיע לו. הטענות המועלות בכתבה הן סתמיות ובשם עובדים 'אלמונים'. הטענות משוללות יסוד, ומעולם לא הוצגו לנו. מוטב כי כל עובד יבחן את הכרעת החוב בעניינו. במקרה שיידרשו הבהרות נוספות, כל עובד יכול לפנות לנאמנים, ואז גם נוכל לסייע לו באופן מסודר. פנייתנו ל'גלובס' לקבלת פרטי העובדים שהעלו את הטענות, על-מנת לבחון את הדברים לגופן, לא נענתה".