נתניהו התנצל על דבריו על "הגן המזרחי": מחובר לכל העדות

ראש הממשלה אמר כי לא הייתה לו כוונה לפגוע באיש, אחרי תשובתו לשאלת כחלון על מה גרם לו לקדם את דחיית תאגיד השידור: "מוקיר את תרומתן הכבירה של כל העדות"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (ו') על דבריו כי "הגן המזרחי" גרם לו לפעול לדחיית תחילת שידורי התאגיד הציבורי. דבריו, שנאמרו בתשובה לשאלתו של שר האוצר משה כחלון במהלך ישיבת ראשי הקואליציה אתמול, גררו ביקורת חריפה בקרב חברי כנסת מהאופוזיציה.

"לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל, ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו". כחלון, מצדו, טען היום בכלל כי הציטוט לא היה מדויק. בריאיון לרדיו חיפה אמר שר האוצר כי בישיבת ראשי הקואליציה אתמול "נתניהו לא אמר הגן המזרחי. הייתי שם בחדר. הוא אמר הגן".

הבוקר תקף ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) את דבריו של נתניהו וטען כי האמירה מבטאת את תפיסת עולמו: "מדובר בגזענות ובהתנשאות שמזכירות לי את הזחיחות של מפא"י שהייתה בשיאה ב-1977. אין מדובר בהומור עצמי אלא בחשיפת אמת פנימית אפלה. זהו עוד ביטוי למדיניות המפלה של נתניהו: הרי כולם יודעים איפה חסרים בתי חולים בארץ ואיפה יש צפיפות גדולה בכיתות".

ח"כ פרץ הוסיף כי "אני מהאישים הפוליטיים שמעולם לא הסכימו להניח לשסע העדתי או הדתי לשחק תפקיד בשיח הפוליטי ותמיד העדפתי מאבק מעמדי, אבל אמירה כזאת מחייבת לעמוד מולה ומדיניות כזאת מחייבת להתקומם".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) תקף גם הוא את אמריתו של נתניהו, "מעניין מה הוא היה אומר על האמירה הזו שלו, אם היה אומר אותה גרבוז? הגן היחיד שקפץ לו, הוא הגן הטבעי שלו - הגן המפלג. מוטב לו ולכולנו שהוא יחפש במארג הגנטי שלו את הגן היהודי וישקול מילותיו כמתבקש מראש ממשלה. אני מצפה שיתנצל על האמירה הגזענית והמיותרת".