החשד לשחיתות בתעשייה האווירית: נעצר איש עסקים מירכא

חוקרי יחידת להב 433 פשטו הבוקר על ביתו של תעשיין מוכר מהצפון, החשוד כי שיחד בכירים בתעשייה האווירית בתמורה להטיית מכרזים

התעשייה האווירית / צילום: יעקב סער - לע"מ
התעשייה האווירית / צילום: יעקב סער - לע"מ

המשטרה עצרה הבוקר (ב') איש עסקים ותעשיין בכיר בחשד למעורבות במעשי השחיתות לכאורה בתעשייה האווירית. העצור, תושב ירכא, חשוד כי נתן שוחד לבכירים בתעשייה האווירית בתמורה להטיית מכרזים. חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו על ביתו של איש העסקים ועצרו אותו לחקירה.

בשבוע שעבר נעצרו 13 חשודים במעורבות בפרשה, שזכתה לכינוי "פרשה 630" וכוללת חשדות לשחיתות, מירמה והפרת אמונים. בין העצורים בעלי תפקידים בארגון וכן תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון התעשייה האווירית, שעל-פי החשד נטל שוחד מחברת ניהול פרויקטים לצורך קידום ענייניה. אחד העצורים הוא מקורב לשר חיים כץ, שעשוי להיות מזומן לחקירה בעצמו.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בחקירה המעלה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים. החקירה העלתה עד כה התנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה לכאורה הנהוגה בתעשייה האווירית. פרשת 630 כוללת בכירים, חברי ועד, חברי דירקטוריון, מנהלים ועובדים זוטרים, מי שאמורים היו להיות שומרי הסף וכן יועצים, ספקים ונותני שירות לתעשייה האווירית.

במסגרת הפרשה נעצר כאמור גם תא"ל (במיל') אמל אסעד, המשמש כחבר בדירקטוריון התעשייה האווירית. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של אסעד, הציגו חוקרי המשטרה דוח סודי שלטענתם מחזק את החשדות נגדו. עוד אמרו החוקרים בדיון כי אסעד "פעל לקידום אינטרסים" של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו. מעצרו הוארך ביממה.

הפרשה אינה קשורה בעסקאות נשק, ומתבססת על חשד למירמה בשירותי מינהלה בתעשייה אווירית, בתוכם תחומי ההסעדה, הניקיון והמסחר שפעלו במתחם הארגון.