טלטלה בפולקסווגן: האם היו"ר לשעבר ימכור את החזקותיו?

פרדיננד פיך, יו"ר פולקסווגן לשעבר ונכדו של פרדיננד פורשה מייסד החברה, עשוי למכור את החזקותיו (כ-15%) ■ המתעניינים: בני משפחת פורשה ■ העסקה צפויה להעביר את השליטה בחברת ההחזקות לצד של משפחת פורשה - על חשבון משפחת פיך

חדשות הרכב, מרכז לוגיסטי פולסוואגן/ צילום: רויטרס
חדשות הרכב, מרכז לוגיסטי פולסוואגן/ צילום: רויטרס

 האם היו"ר לשעבר של חברת פולקסווגן ואחד ממחזיקי המניות העיקרי בחברה בדרך למכור את חלקו? כך עולה מדיווחים בעיתונות הגרמנית.

פרדיננד פיך, יו"ר פולקסווגן לשעבר ונכדו של פרדיננד פורשה מייסד החברה, הוא אחד מבני משפחת פיך ופורשה, שמחזיקים ב- 52% ממניות חברת פולקסווגן בנוסף להחזקות בחברת פורשה. כעת מנסים שאר בני המשפחה לרכוש את חלקו של פרדיננד פיך בחברה, שעומד על קרוב ל-15%, ועל פי הערכות שווה למעלה ממיליארד אירו, כפי שדווח ברויטרס.

מקורב לבני המשפחה אמר לעיתונות הגרמנית כי העסקה, שיכולה להיחתם כבר בימים הקרובים, צפויה להעביר את השליטה בחברת ההחזקות לצד של משפחת פורשה, על חשבון משפחת פיך. אם אכן תצא העסקה תצא לפועל תהיה זו סופה של תקופה בפולקסווגן, בה שלטה משפחת פיך בחברה, אשר במהלכה הפך היצרן הגרמני לשחקן בינלאומי ראשי, שרק בשנה האחרונה להזכירכם, הפך ליצרן הרכב הגדול בעולם. כל זאת תחת פרשת "דיזלגייט" שעדיין לא שככה, והיא זו שיצרה הלכה למעשה את הסכסוך המתוקשר בין חברי מועצת המנהלים של פולקסווגן, ועיקרה האשמה של פרדיננד פיך כי הנהלת החברה ידעה על הפרשה שלימים תיקרא "דיזלגייט", כחצי שנה לפני פרסומה.