מתחמם המאבק של yes בנושא הפריסה האוניברסלית של הוט

yes דורשת ממשרד התקשורת שיאפשר לה למכור במחירים יותר זולים, באזורים שבהם הוט נמנעה מלפרוס תשתיות עצמאיות ופועלת על גבי האינטרנט

רון אילון yes / צלם: איל יצהר
רון אילון yes / צלם: איל יצהר

מתחמם המאבק בין חברת yes לבין משרד התקשורת סביב האיסור שהוטל על yes להציע הנחות ללקוחותיה במקומות שבהם הוט קיבלה היתר לספק את שידורי הטלוויזיה שלה על גבי תשתיות בזק.

כפי שנחשף ב"גלובס", yes פנתה למשרד התקשורת בבקשה לאפשר לה לתת הנחות ללקוחותיה באותם יישובים נעדרי תשתית הוט, לאחר שמשרד התקשורת איפשר להוט להגיע לאותם יישובים ולספק שירותי טלוויזיה על גבי תשתיות בזק.

משרד התקשורת דחה את בקשת yes, בטענה כי היא מחויבת למכור את שירותיה באותו מחיר בכל הארץ, ולא ניתן לאפשר לה למכור שירותי טלוויזיה ביישובים ספציפיים שאליהם מגיעה הוט על גבי תשתיות בזק. 

שורש הבעיה החל בעקבות ההחלטה הבעייתית שקיבל מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בסוף השנה שעברה, לאפשר להוט להשתמש בתשתיות בזק במקומות שבהם הוט לא השלימה את חובתה לפרוס תשתיות עצמאיות. בעקבות ההחלטה הזו החלה הוט לספק את שירותי הטלוויזיה שלה ביישובים ש-yes ספקה בהם שירותי טלוויזיה שנים ארוכות. 

אלא שהוט מספקת את הטלוויזיה שלה במחירים נמוכים, ו-yes, שמבקשת להתחרות בה ולהוזיל מחירים נקודתית באותם יישובים, קיבלה סירוב ממשרד התקשורת לעשות כן. 

כעת, לאחר שהמשרד סירב, החליטה yes לא לוותר והציגה למשרד התקשורת שורה של עיוותים שמראים עד כמה ההחלטה שקיבל בעייתית ושגויה. לטענת yes, לוועדה המייעצת שהחליטה לאפשר להוט לחמוק מחובת הפריסה העצמאית של תשתיותיה בכל הארץ, אין סמכות להתערב בנושאי מחירים, כלומר הוועדה המייעצת רשאית לדון בבקשות של הוט לעכב פריסת תשתיות ותו לא, ואין לה שום נגיעה וסמכות לקביעת תעריפי טלוויזיה. 

לכן, חובה היה על משרד התקשורת לערוך שימוע שיאפשר ל-yes להביע את עמדתה לגבי המחירים.
באמצעות עו"ד ליאור פורת ממשרד גורניצקי, מראה yes כיצד התמחור של חבילת האינטרנט פלוס הטלוויזיה של הוט הייתה אמורה לאפשר לה להוזיל את מחיריה, היות והיא מוכרת רק טלוויזיה ואינה מוכרת כלל אינטרנט. משכך, לטענתה, היא מופלית לרעה, כשאסור לה להציע הנחות על שירותי הטלוויזיה שלה. 

נדמה כי הוויכוח כאמור עוד רחוק מלהסתיים, היות ו-yes שוקלת לעתור לבג"ץ נגד הסירוב, שכן מה שקורה בשטח הוא שהוט מקבלת פרס כפול ומכופל על אי-פריסת התשתיות שלה (חיסכון של מיליארדי שקלים), ומנגד היא מרוויחה את הזכות להתחרות באותם מקומות שאליהם היא נמנעה במכוון מלהגיע לאורך שנים ארוכות, בטענה שזה לא כלכלי לה.