טראמפ הוזהר: המדיניות האנטי-אירופית תצית מלחמה

נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, הזהיר כי הקריאות של נשיא ארה"ב למדינות באירופה לפרוש מהאיחוד, עלולות להצית מלחמה באזור הבלקן ■ יונקר התייחס גם לעניין הברקזיט, ואמר כי הוא יעלה לבריטניה כ-60 מיליארד ליש"ט

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, התייחס היום (ו') לקריאות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעוד מדינות באיחוד האירופי ללכת בעקבות בריטניה ולפרוש מהאיחוד האירופי. יונקר הזהיר כי המדיניות האנטי-אירופית של טראמפ עלולה להצית מלחמה באזור הבלקן.

בראיון ל"פייננשל טיימס" יונקר ביקר בחריפות את המדיניות של טראמפ וטען כי היא מטרידה מאוד. יונקר אף חשף כי שיגר את האזהרה הזו לסגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, כאשר ביקר בבריסל לפני כחודש. "אל תעודדו מדינות אחרות לעזוב את האיחוד האירופי משום שאם הוא יקרוס, תפרוץ מלחמה באזור מערב הבלקן", אמר יונקר לפנס. לדבריו, אם למדינות הבלקן כגון בוסניה, מקדוניה ואלבניה לא תהיה תקווה להצטרף יום אחד לאיחוד האירופי, הן ייפנו שוב למלחמה בדומה לתקופה שאחרי התפרקות ברית-המועצות בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת.

נשיא הנציבות האירופית, שהתראיין לציון 60 שנה לייסוד האיחוד האירופי, התייחס בנוסף להשלכות השליליות של הברקזיט. לטענתו, הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי תעלה לה כ-60 מיליארד ליש"ט והיא ניצבת בפני מו"מ מורכב מאוד בנוגע לתנאי פרישתה. "בכל יום אנו מגלים בעיות חדשות שכלל לא חשבנו עליהן", הוא אמר והוסיף כי "אנשים חושבים שברקזיט זה הסוף. לא, זו רק ההתחלה".