לא רק אופנה: האתר שהפך ללהיט בקרב נשים מוסלמיות

הסטארט-אפ "Amaliah" נוצר במטרה לחבר בין נשים מוסלמיות בבריטניה למותגי אופנה מובילים כמו דולצ'ה וגבאנה ו-H&M, אלא שמאות אלפי נשים מוסלמיות שהצטרפו לאתר בשנתיים האחרונות הפכו אותו למשהו אחר לגמרי

AMALIA, סטרטאפ,  צילום: מתוך הוידאו
AMALIA, סטרטאפ, צילום: מתוך הוידאו

לא מעט נשים מוסלמיות, אפילו כאלה שנולדו וחיות בבריטניה, חיות בבלבול על רקע המוצא האתני שלהן מחד, כשהבית והמסורת מצפים מהן לקוד התנהגות ולבוש מסוים, בעוד שקצב החיים המודרני וצו האופנה באים בניגוד גמור לכל אלה.

כדי לאפשר לאותן נשים לגשר על הפער פותח הסטארט-אפ " Amaliah" - אתר אינטרנט שהחל את דרכו כאתר אופנה המייעץ ומציע לנשים מוסלמיות אופציות לבגדים צנועים אך אופנתיים.

האתר אפילו חיבר בין מותגים עולמיים כמו דולצ'ה וגבאנה ו-H&M לבין אותן נשים, כשעם הזמן התווספו לאתר למעלה מ-250 אלף נשים מוסלמיות שמהוות קהילה תומכת המאפשרת לנשים לדבר על נושאים אחרים לגמרי מעבר לאופנה.

נאפיסה בת ה-24, אחת היזמיות של "עמליה" והמנכ"לית שייסדה את הסטארט-אפ יחד עם אחותה בשנת 2015, מספרת כי ההצלחה של הקהילה שהתפתחה סביב האתר יכולה הייתה להיחשב רק לפני שנתיים כסוג של מדע בדיוני, וכיום יש לנשים מוסלמיות בכל הממלכה אפשרות לתקשר אחת עם השנייה, להתייעץ, לחלוק נושאים משותפים ואפילו ליזום רעיונות עסקיים משותפים.