בי"ח שניידר קיבל מענק של 7 מ' ד' למחקר בתחום הסוכרת

המחקר ההשוואתי ישווה בין שתי מערכות "לבלב מלאכותי" של מדטרוניק, האחת מערכת שכבר נמצאת בשוק והשנייה מערכת של הדור הבא, שמשולבת בה טכנולוגיה שפותחה בשניידר יחד עם חברת דרים מד (DreamMed) הישראלית

המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר זכה במענק בגובה של כ-7 מיליון דולר למחקר השוואתי, שישווה בין שתי מערכות "לבלב מלאכותי" של מדטרוניק, האחת מערכת שכבר נמצאת בשוק והשנייה מערכת של הדור הבא, שמשולבת בה טכנולוגיה שפותחה בשניידר יחד עם חברת דרים מד (DreamMed) הישראלית.

המענק התקבל מהמכון הלאומי למחקרי בריאות (NIH) והוא ניתן למרכז בשניידר בשותפות עם המרכז הבינלאומי לסוכרת (IDC) במיניאפוליס שבארה"ב. זהו המשך למענק של 2 מיליון דולר שהתקבל לאותה המטרה בשנה שעברה.

מדטרוניק העולמית היא החברה המובילה בפיתוח לבלב מלאכותי והראשונה שהוציאה לשוק מוצר תחת המיתוג הזה, בספטמבר האחרון. בניסוי, שבו ישתתפו 100 חולים, תיערך השוואה בין המערכת הקיימת למערכת החדשה המכילה כאמור את הטכנולוגיה הישראלית.

"לבלב מלאכותי" הוא השם שניתן למערכת שכוללת הן חיישן המנטר באופן רציף את רמת הסוכר בדם, והן משאבת אינסולין המקבלת נתונים באופן רציף מן החיישן ויודעת למנן מתן אינסולין כדי לשמור את רמות הסוכר בדם בטווח הבטוח, כדי שלא ייווצר עודף או חוסר. זוהי בעצם פעילותם של תאי הבטא בלבלב הבריא, אשר בחולי סוכרת נעורים (סוג 1) אינם פועלים כלל ואילו בחולי סוכר מבוגרים (סוג 2) הם פועלים באופן חלקי.

כיום, חולה הסוכרת מבצע בעצמו את פעולת הלבלב. הוא מודד לעצמו את רמות הסוכר, מחשב במוחו כמה אינסולין כדאי לתת ומזריק לעצמו את האינסולין או מתכנת את הכמות הרצויה לתוך משאבה "טיפשה". המדידה של החולה איננה רציפה אלא מתבצעת רק מעת לעת והיא גם תובענית מאוד בחיי היומיום של החולה. כמו כן, החולה יכול לחשב את רמת האינסולין הדרושה באופן פשטני יחסית למכשיר ממוחשב עם אלגוריתם לומד, כפי שיכללו הלבלבים המלאכותיים הללו באופן אידיאלי.

"כולנו תקווה שמערכת הלבלב המלאכותי המתקדמת, תביא בנוסף לשיפור ברמות הבטיחות של הגלוקוז בדם, גם לשיפור אמיתי באיכות חייהם של צעירים ומתבגרים - כך שהם יוכלו להתמקד בחייהם ופחות במחלה ולמצות את המרב מהחיים" אמר פרופ' משה פיליפ ראש המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר.