הערב: ריינאייר מתחילה להפעיל טיסות מנתב"ג לקפריסין

ריינאייר האירית, חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה, תבצע הערב ב-21:15 נחיתה מסחרית ראשונה בנתב"ג, כשההמראה לפאפוס בקפריסין תתבצע כשעה לאחר מכן ■ כמה תעלה טיסה?

חברת התעופה RYANAIR ריינאייר  / צילום: רויטרס
חברת התעופה RYANAIR ריינאייר / צילום: רויטרס

שבוע מרגש בענף התעופה בישראל: אחרי נחיתת המטוס הראשון של קתאי פסיפיק ביום ראשון ופתיחת הקו בין תל-אביב והונג-קונג, החלה היום (ג') חברת הלואו קוסט ריינאייר בהפעלת טיסותיה מנתב"ג עם טיסה לפאפוס, קפריסין.

בשעה 21:15 הערב תבצע ריאנאייר נחיתה מסחרית ראשונה בנמל התעופה בן-גוריון, כשההמראה לקפריסין תתבצע כשעה לאחר מכן. בכך נפתחת יריית הפתיחה לטיסה יומית בין תל-אביב לפאפוס שבקפריסין.

ריינאייר, חברת תעופה אירית, היא חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה ומחזיקה בצי של כ-350 מטוסים, רובם מדגם בואינג 737 (המכילים כ-190 מושבים במטוס). לחברה יש 86 בסיסים, והיא טסה לכ-200 יעדים באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון.

לאחרונה הכריזה ריאנאייר על הפעלת 19 קווים מתל-אביב, חלקם מנתב"ג וחלקם מנמל התעופה בעובדה. מרבית הקווים יחלו לפעול בתקופת חגי תשרי ליעדים באיטליה, גרמניה, פולין ועוד.

ריינאייר החלה לטוס מישראל בשנה שעברה ל-5 יעדים מעובדה. החברה נמנעה מהפעלת טיסות בנתב"ג לאור אגרות גבוהות שהיא נדרשה לשלם. הטריגר להפעלת הטיסות הוא מענק שהחברה מקבלת מהמדינה, העומד על 250 אלף יורו לכל קו חדש - כלומר ליעדים שטרם היו על מפת היעדים בטיסה ישירה מישראל. 

וכמה עולה טיסה?

בדומה לדפוס התמחור של חברות לואו קוסט, מחיר הטיסה הוא נגזרת של היום שבו היא מיועדת להתרחש: כך למשל בחודש אפריל, בחול המועד, טיסת הלוך בלבד עשויה להגיע ל-110 אירו (ב-8 לאפריל), כשקיימות טיסות גם ב-54 אירו לכיוון (למשל ב-12 לאפריל).

אחרי החג אפשר למצוא, כמובטח, גם טיסות במחיר של 20 אירו לכיוון (לדוגמה ב-17 לאפריל). מנעד המחירים בטיסות החזור מאמיר גם ל-250 אירו לכיוון מפאפוס לתל-אביב ב-15 או ב-17 לאפריל. המחרים יורדים לכיוון ה-40-50 אירו לאחר מכן וגם ל-20 אירו, למשל לטיסת חזור ב-28 לאפריל.

נזכיר כי אל מחיר הטיסות יש להוסיף את מחיר המזוודה, אם אינכם מסתפקים בכבודת יד. תוספת זו עשויה להגיע ל-75 אירו לטיסות הלוך ושוב (עבור מזוודה של עד 20 ק"ג) ולכרטיס שיאפשר גם הושבה וצ'ק-אין מראש. 

התחרות גוברת 

140 חברות תעופה מפעילות כיום טיסות מישראל, מספר מכובד בכל קנה-מידה שצפוי לגדול בחודשים הקרובים עם 10 חברות תעופה חדשות שייכנסו לפעילות בנתב"ג, בהן אייר אינדיה; חברת התעופה הקנדית אייר טראנסט שתפעיל טיסות למונטריאול; חברת התעופה האיסלנדית WOW AIR שתפעיל טיסות לרייקוויק ואשר תאפשר טיסות המשך ליעדים שונים בארה"ב למשל, כשהיא חברת לואו קוסט המפעיל טיסות טראנס-אטלנטיות. חברות נוספות כוללות את cobalt air מקפריסין לרנקה, Eurowings מקלן, evelop מפלמה דה מיורקה, ikar ו-yamal airlines ממוסקבה.

ככל שהתחרות על כל יעד תעמיק, הצרכנים ירוויחו. מנתוני רשות שדות התעופה עולה למשל כי על קווי הטיסות לצרפת יתחרו לא פחות מ-11 חברות תעופה: אל-על, ישראייר, ארקיע, נאוס, אקס אל איירוויז פרנס, טרנסאוויה, אייר פרנס, איזי ג'ט, קובאלט אייר, סמרט לחנקס אסטוניה, אלבסטאר. מספר דומה של חברות תעופה יתחרו גם על קווי הטיסות לאיטליה ולספרד.