יצחק תשובה מפרגן לרב מאיר לאו ומחכה להסדר שלום

וגם: שאול אלוביץ' מקדם את בנו ואת מקורבו

תשובה, לאו וארד / צילום: תמיר ברגיג
תשובה, לאו וארד / צילום: תמיר ברגיג

תשובה לאקדמיה ולכדורגל

יצחק תשובה מפרגן לרב מאיר לאו ומחכה להסדר שלום

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הגיע אמש (ב') לנתניה. המטרה: חלוקת מלגות קרן דלק למדע, חינוך ותרבות לשנת 2017 באקדמית נתניה.

מלבד תשובה הגיעו לטקס גם פרופ' צבי ארד, נשיא האקדמית נתניה; גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק; פרופ' יעקב הרט, יו"ר חבר הנאמנים באקדמית נתניה; הרב ישראל מאיר לאו שליט"א; פרופ' סיני דויטש, המשנה לנשיא האקדמית נתניה ודיקאן בית הספר למשפטים; ואחרים.

תשובה סיפר בטקס על ילדותו ואמר כי "כילד היה אצלנו בבית מחסור אדיר, וכבר בגיל 12 יצאתי לעבוד כדי לעזור בכלכלת הבית". הוא הוסיף והדגיש כי "רק בזכות פרויקטים כלכליים משותפים נוכל להשיג הסדר שלום אזורי".

עוד ציין תשובה כי יש לו קשר מיוחד עם הרב מאיר לאו, קשר שהחל בימים בהם סייע לו להיבחר לרב של נתניה בעבר, ואף הזמין אותו להצטרף אליו למשחקים של קבוצת מכבי נתניה כאשר היה חבר בהנהלת הקבוצה.

תשובה, לאו וארד / צילום: תמיר ברגיג
 תשובה, לאו וארד / צילום: תמיר ברגיג

קרובים לצלחת הלוויין

שאול אלוביץ' מקדם את בנו ואת מקורבו

מינויים וחילופי תפקידים בקבוצת יורוקום. אור אלוביץ', בנו הצעיר של שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בקבוצה, מונה ליו"ר דירקטוריון חברת סאטקום מערכות, המפעילה תחנות תקשורת לוויינים.

אלוביץ' הצעיר יחליף בתפקיד את עמיקם שורר, שמונה בשבוע שעבר לתפקיד "מנהל פעילות אסטרטגיה ופיתוח עסקי" בקבוצת בזק, תפקיד חדש שהוקם במיוחד עבורו, בעקבותיו פרש שורר מתפקידו כדירקטור בבזק ובחלל תקשורת.

אלוביץ' ג'וניור מכהן כדירקטור גם בחברות אחרות בקבוצת יורוקום שבשליטת אביו, כאשר בחלל תקשורת ובאנלייט אנרגיה מתחדשת הוא ממלא תפקיד יו"ר.

מינוי נוסף הקרוב לצלחת הוא זה של לינור יוכלמן, שמונתה באחרונה ליועצת המשפטית בבזק. יוכלמן מוכרת גם היא כאשת אמונו של בעל השליטה.

שאול אלוביץ' / צילום: יוסי כהן
 שאול אלוביץ' / צילום: יוסי כהן

תעופה 1: חגיגת מינויים בקבוצת לופטנהזה

מה משמח במיוחד את המנכ"ל החדש?

חגיגת מינויים נערכה אתמול בקבוצת לופטהנזה בישראל. לרגל מספר חילופי תפקידים, התכנסה אתמול הנהלת הקבוצה ואורחיה לארוחת צהריים חגיגית במתחם קסטיאל בתל אביב.

מינוי ישן-חדש בקבוצה הוא עופר קיש, שכיהן בעבר כמנכ"ל לופטהנזה בישראל, וינהל כעת את כל הקבוצה. ב-6 השנים האחרונות הוביל קיש את מכירות הקבוצה במרכז ומערב אירופה, ולאחרונה הוא שב לישראל לרגל תפקידו החדש, בו הוא יחליף את רולף קולר, שכיהן כמנכ"ל בישראל ב-3 השנים האחרונות, ואת אבנר גורדון, שניהל את חברת סוויס בישראל מאז השקתה ב-2001.

מינוי נוסף הוא זה של טל מושכל, שכיהן כאחראי על דוברות לופטהנזה בשווקים המזרח התיכון ואפריקה, וכעת ימונה למנהל יחסי הציבור של הקבוצה בצפון ודרום אמריקה, ובעקבות כך יעבור להתגורר בניו-יורק.

נציגי החברה שבאו לברך מעבר לים היו הייקה בירלנבך, שמונתה לאחרונה לסגנית נשיא בכירה בקבוצת לופטהנזה ומנהלת מסחרית ראשית של פעילות לופטהנזה בנמל הבית של הקבוצה בפרנקפורט; ואקסל הילגרס, שבתפקידו כמנהל המכירות לאזור רוסיה, חבר העמים יהיה אחראי מעתה גם על ישראל.

קיש נראה מאושר על חזרתו לתפקיד, כשאמר כי "היכולת לתקשר בשפה המקומית תאפשר לנו לעשות נפלאות ביחד".

קולר התחיל את דרכו בקבוצה כדייל לפני יותר מ-30 שנה, וכעת הוא יוצא לגמלאות. הוא לא ישכח את שהותו בישראל בעיקר לאור מבצע "צוק איתן". "בכל השווקים בהם גרתי מעולם לא יצא לי להיות בזמן מלחמה, לחוות אזעקות ולרוץ למקלט", הוא נזכר. 

עופר קיש והייקה בירלנבך / צילום: שוקה כהן
 עופר קיש והייקה בירלנבך / צילום: שוקה כהן

תעופה 2: מודים למתמידים

אחרי המשבר, מימון מודה ללקוחות היוקרה של אל-על

מועדון ה-East בתל-אביב אירח אמש כ-500 לקוחות המוגדרים כלקוחות יוקרה של אל-על, דהיינו חברי מועדון הנוסע המתמיד.

המארחים: דוד מימון, המנכ"ל, וליאור טנר, מנכ"ל הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי פליי קארד.

באורחים: יהושוע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל; ז'ק בר, יו"ר ומנכ"ל טמפו; צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל; דורון ספיר, מנכ"ל כאל; רון גרונלנד, מנכ"ל גוטקס; רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר; יפה ויגודסקי, יו"רית קרן מעגלים; אסי ברטפלד, מנכ"ל דלק; שלמה אשד, נשיא הבורסה לאבני חן; דני ירושלמי, ראש חטיבת הטכנולוגיות היוצא בבנק לאומי; דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, ובת זוגו מימי לוזון, בעלת מימי לוזון מרכזים קוסמטיים; ואחרים.

מימון ניצל את האירוע כדי לספר על היערכות החברה לקליטת מטוסי הדרימליינר ואף הודה ללקוחות על הנאמנות חרף התקופה הסוערת שעברה עליהם במהלך שביתת הטייסים.

ליאור טנר, דוד מימון, דני ומימי לוזון / צילום סיון פרג'
 ליאור טנר, דוד מימון, דני ומימי לוזון / צילום סיון פרג'