אחרי עשור: מנכ"ל קופ"ח כללית אלי דפס פורש מתפקידו

דפס נחשב לאחד מראשי הקופות המוערך ביותר במערכת הבריאות ולמי שהביא את הכללית, לראשונה מאז עבר חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1994, למאזן חיובי ביחס שבין מצטרפים לעוזבים

אלי דפס / צילום: איל יצהר
אלי דפס / צילום: איל יצהר

בתום שתי קדנציות של עשר שנים (יחד) כמנכ"ל שירותי בריאות כללית, הודיע היום (ד') אלי דפס על כוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. דפס מסר על כך רשמית במהלך ישיבת הדירקטוריון שהתקיימה בשעות הבוקר, בסיומה הודיע היו"ר אלי אדמוני על הקמת ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל הבא. בראש הוועדה יעמוד אדמוני עצמו, ולצדו השופט בדימוס דוד בר-אופיר שמכהן גם כיו"ר הוועדה הציבורית של הכללית למינוי דירקטורים וחברי מועצה, וכן וד"ר חניתה צימרין, חברת הדירקטוריון. הוועדה, כך נמסר, תבחן מועמדים מבית ומחוץ.

דפס נחשב לאחד מראשי הקופות המוערך ביותר במערכת הבריאות ולמי שהביא את הכללית, לראשונה מאז עבר חוק ביטוח בריאות ממלכתי בשנת 1994, למאזן חיובי ביחס שבין מצטרפים לעוזבים. הכללית היא הקופה הגדולה במדינה עם 4.4 מיליון מבוטחים והיא נחשבת גם לארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, עם כ-40 אלף עובדים ו-14 בתי חולים ציבוריים. הכללית מחזיקה גם ב-40% מההחזקות בבית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, שאימץ לאחרונה אסטרטגיית צמיחה. דפס שימש בעבר כמנהל מחוז ירושלים בקופה וכסמנכ"ל האחראי על חטיבת הקהילה.

על תפקיד המנכ"ל הבא צפויים להתמודד בכירים בכללית לרבות מנהלי בתי חולים מובילים של הקבוצה, מולם יתמודדו על פי הערכות גם בכירים במערכת הבריאות. פרופ' רוני גמזו, שמנהל בשנתיים האחרונות את בית החולים איכילוב בת"א, אמר בעבר בעת ששימש כמנכ"ל משרד הבריאות כי מנכ"ל הכללית הוא התפקיד המאתגר ביותר מבחינתו.

"ברצוני להביע הערכה והוקרה לאלי דפס שהצעיד את הכללית בעשור האחרון להישגים מרשימים ואני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו", מסר יו"ר הדירקטוריון אלי אדמוני.

דפס עצמו מסר: "אני מודה לדירקטוריון על התמיכה לאורך שנות כהונתי כמנכ"ל ומשאיר אחרי ארגון מוביל החותר למצוינות שמתאפיין בעובדים נפלאים ותרבות ארגונית יחידה במינה ובטיבה. השנים האחרונות היו מלאות אתגרים והישגים ובהם, חיזוק המשאב האנושי בכללית, איכות רפואית מהמובילות בישראל, קפיצת מדרגה בשירות, צמיחה, שדרוג התשתיות הפיזיות והטכנולוגיות וחדשנות דיגיטלית".