חיפה כימיקלים לא עוצרת: מבקשת למלא את מכל האמוניה

זאת לאחר לאחר שהשיגה בבית המשפט העליון צו עיכוב ביצוע להחלטה על סגירת המכל ■ טוענת: "מילוי המכל יאפשר המשך עבודת כל צרכני האמוניה במשק למשך כחודש"

מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג
מכל האמוניה במפרץ חיפה/ צילום: ערן גילווארג

חיפה כימיקלים לא עוצרת: לאחר שהשיגה בבית המשפט העליון צו עיכוב ביצוע להחלטת בית המשפט המחוזי בחיפה המורה על סגירת מכל האמוניה בחיפה, החברה מתכוונת לנצל את שבעת הימים שנותרו עד לדיון הבא כדי למלא את מכל האמוניה - כך דווח הבוקר (ה') בגלי צה"ל. 

לפי הדיווח, המשרד להגנת הסביבה, בראשות השר להגנת הסביבה זאב אלקין, יצטרך להחליט עד היום אחרי הצהריים האם לאשר את הבקשה. ההחלטה שהתקבלה בעליון תעכב את סגירת המכל עד חודש יוני. 

לפי הדיווח בגלי צה"ל, חיפה כימיקלים שלחה מכתב דחוף למשרד להגנת הסביבה ובו ביקשה "להביא בהקדם אניית אמוניה כדי למלא את המכל בחיפה. המטרה היא חידוש אספקת אמוניה לכלל המשק, שהופסקה לפני מספר ימים בעקבות התרוקנות המכל. מילוי המכל יאפשר את המשך עבודת כל צרכני האמוניה במשק למשך כחודש ימים".

חיפה כימיקלים טוענת כי אי מילוי המכל יחשוף את המשק למחסור חמור באמוניה, בשל היעדר חלופות של חומר זה לתעשייה ויחשוף כ-900 עובדי חיפה כימיקלים לפיטורים.

לעומת זאת, עיריית חיפה טענה כי "משחקי ההון שלטון מבית חיפה כימיקלים נמשכים. כל יום שעובר מהווה איום על מעל למיליון תושבי מדינת ישראל".