גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: סוזוקי סוויפט מודל 2017 - יותר מאותו הדבר

לחבילה הכוללת מרחב פנים, חיסכון ובעיקר מוניטין של אמינות וסחירות, שהפכה את קודמו ללהיט בפלח המכוניות הקטנות, מוסיף הדור החדש של הסוויפט קצת צבע, לא מעט ביצועים ואפילו חדשנות - אבל לא מצליח לחרוג מן האפרוריות

שלושה "דורות" היו לסוזוקי סוויפט מאז הוצגה ב-2004. תחילה זכתה לקבלת פנים צוננת למדי, אבל החל בדור השני, שהוצג ב-2010, ועתה עם הדור השלישי של הדגם, שבינתיים הפך לגלובלי - סוזוקי ממשיכה להגדיל ולחזק את ראש הגשר שלה בשוק האירופי, והיא מקווה להוסיף 15% למכירות מעבר ל-232 אלף כלי הרכב שמכרה ביבשת ב-2016.

סוזוקי, הגדולה בין יצרניות מכוניות הקטנות, היא היצרנית התשיעית בגודלה בעולם עם 2.8 מיליון כלי רכב בשנה.הסוויפט לבדה, הדגם הנמכר ביותר של סוזוקי והחשוב ביותר שלה, צפויה לחצות את קו 5 מליון היחידות עוד השנה.

הבסיס לסוויפט החדשה היא פלטפורמה חדשה, קלה וקשיחה מקודמתה. היא אמורה לספק בטיחות טובה יותר לנוסעים, אבל גם "מסדרת מחדש" את החלקים הפנימיים של המכונית וחוסכת - כך לפי נתוני סוזוקי - 120 ק"ג ממשקלה הכללי (ביחס לדגם היוצא וברמת אבזור דומה). גם המתלים חדשים ועשויים מרכיבים קלים יותר ובעלי עמידות עדיפה בפיתול ותגובות מחודדות יותר בכבישים מפותלים, המושגות גם הודות למנגנון היגוי מעודכן.

היצע המנועים הוא 1.2 ליטר אטמוספרי עם 88 כ"ס וכ-12 קג"מ (שיגיע לישראל) או מנוע חדש עם 3 צילינדרים , נפח של 1.0ליטר ומגדש טורבו, המפיק 110 כ"ס וכ-17 קג"מ, שלא אמור להגיע אלינו בשלב הראשון. העברת הכוח נעשית על ידי תיבת הילוכים ידנית עם 5 מהירויות או תיבת אוטומטית רציפה - CVT - שתהיה ככל הנראה ברירת המחדל בישראל. ויש גם גרסה היברידית מתונה - בה מנוע עזר חשמלי מתגבר את מנוע הבנזין בעומס גבוה ומצמצם את צריכת הדלק. גם אופציה זו לא תהיה אצלנו בשלב הזה.

לבסיס הגלגלים נוספו בדור הנוכחי 2.0 ס"מ, האורך הכללי צומצם בס"מ אחד והגג נמוך יותר ב-1.5 ס"מ, אולם השינוי המשמעותי הוא ברוחב, עם תוספת של 4 ס"מ. העיצוב החדש שומר על קודי העיצוב המסורתיים של סוויפט - למשל בקורות A מושחרות ושמשה קדמית עגולה וניצבת, בתוספת מותניים מודגשים ומורחבים וגג ארוך, שהוא בעל תפקיד עיצובי אבל גם ממלא תפקיד חשוב בחלל הפנים.

בקבינה, שאורגנה מחדש, המושבים הקדמיים רחוקים יותר זה מזה במעט והמושבים האחוריים קבועים עמוק יותר בתוך השלדה. זה, יחד עם הרוחב המוגדל, משחרר מרחב נוסף לראש ולרגליים. הגידול בתא המטען משמעותי, 54 ליטר, ומביא אותו ל-265 ליטר.

תא הנהג מעוצב ברוח ספורטיבית למדי, כשמובילים את הקו המוטיבים העגולים הוותיקים של שעוני המחוונים. העגלגלות נמשכת אל טבור גלגל ההגה, עוברת בסידור לוח המחוונים ומגיעה עד פתחי המיזוג ומתגי בקרת האקלים. שימוש בצבע נוגד - לבן במקרה שלנו - מגווו את השחור/אפור הכללי של תא הנוסעים, שחומריו לא מגלים רכות תחת לחיצה של אצבע עיתונאית חוקרת.

במרכז הקונסולה יש מסך מגע 7 אינטש הכולל קישוריות לסמארטפונים ומערכת ניווט ומידע. חבילת האבזור הישראלית תכלול מפתח חכם, חיישן אורות, שמשות פרטיות כהות, בלוטות' מקורי, מחשב דרך 4.2 אינטש צבעוני בלוח המחוונים ובקרת אקלים.

חבילת הבטיחות של היצרן כוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, מחליף אורות אוטומטי, בקרת שיוט אקטיבית ועוד. מערכות אלו נכחו ברכבי ההדגמה שבהם נהגנו ונכון לכתיבת המאמר הזה, הימצאותן בסוויפט שיגיעו לישראל עדיין נתונה במו"מ מול היצרן. אם הן לא יגיעו תצויד הסוויפט אצלנו במובילאיי.

בנהיגה עומדת הסוויפט החדשה במבחן המציאות מול רוב הצהרות היצרן. בידוד הרעשים והרעידות טוב יותר מבעבר - למרות כיול מתלים מוצק למדי. התנהגות הכביש חביבה מאוד - ונכונה מאוד - לכבישים הצרים והמפותלים שבהם בילינו את המבחן. שינויי הכיוון חדים ומדויקים, המשוב בגלגל ההגה טוב - ואפילו המושבים נוחים ואוחזים בגוף במידה מספקת.

למשקל הנמוך תרומה נאה לדינמיות של המכונית. אם בהאצה או בבלימה. אבל כמכוניות רבות המצוידות בתיבת הילוכים רציפה, גם כאן ההאצה מלווה ביבבת סל"ד חדה ולא הכי נעימה, אם ממש תמשכו אותה הרבה, ועוד קצת, עד לכניסה לפנייה הבאה. נהיגה בקצב מתון תהיה הברירה המועדפת על המכונית הזו, כמו גם על מרבית הרוכשים שלה - כך שבתחום הזה איכויות הניהוג והתכונות הדינמיות הן הרבה מעל לנדרש.

במהירויות שיוט יש רמה נמוכה במפתיע של רעשי רוח ויש רחשי אספלט המשתנים לפי איכות הסלילה. כשהסל"ד נמוך בשיוט, אין כלל רעשי מנוע. תאוצות הביניים לא הכי מהירות או חזקות, עם הססנות-מה של תיבת ההילוכים לרדת בחדות ליחס קצר יותר - מה גם שרכבי המבחן שלנו צוידו במנוע הטורבו הקטן אשר סורס מעט על ידי ה-CVT והשהיית הטורבו שלו הודגשה בגללו. עם תיבת הילוכים ידנית הוא היה מספק יותר כוח זמין ביחס למנוע ה-1.2ל' אשר יגיע אלינו.

מאחור מציעה הסוויפט חווית נסיעה סבירה למדי וחלל טוב לבוגר בגובה 180 מ'. רחשי גלגל נשמעים מהגלגל האחורי והמושב בסיסי אך סביר. בדיוק כמו המכונית.

סוזוקי סוויפט אמורה להגיע אלינו ביוני הקרוב ולהצטרף למשפחת הדגמים המתרחבת של סוזוקי. תג המחיר הסופי טרם נקבע אך הוא צפוי להיות בן חמש ספרות.הסוויפט החדשה ממשיכה ונותנת בדיוק את אותה נוסחה בטוחה-אך-אפורה של הסוויפט היוצאת. קנייה בטוחה למי שרוצה לצמצם סיכונים. למרות המאמצים של אנשי סוזוקי לתת לסוויפט מעט יותר שמחת חיים בעזרת צביעה דו-גונית, מנוע טורבו קטן וחזק, דינמיקת שלדה נכונה ואבזור רב, האפרוריות עדיין שם.

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט

הכותב היה אורח סוזוקי בצרפת

מתחרות

סיאט איביזה

מעבר לפינה כבר נמצא הדור החדש של סיאט איביזה, שמציע עיצוב חדש וקרבי וניצב על פלטפורמה חדשה שתשרת גם את הדור הבא של פולו. בסיס הגלגלים צמח ב-9.5 סנטימטרים ל-2.56 מ', תא הנוסעים מרווח יותר משמעותית ותא המטען מכיל 355 ליטר. המנוע המרכזי יהיה 1 ליטר טורבו עם 115 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים

טויוטה יאריס 2017

במחצית השנייה של השנה תנחת כאן הגרסה המשודרגת של טויוטה יאריס עם חזות יותר רעננה וספורטיבית ועיצוב פנים חדש. תא הנוסעים שופע מערכות בטיחות אקטיביות, אך והחידוש המרכזי הוא מנוע בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר, שמחליף את ה-1.3 ליטר ומציע יותר מומנט לצד שיפור בצריכת הדלק

פורד פיאסטה 2017

פורד חוזרת השנה לפלח הסופר-מיני בארץ עם הדור החדש והמתקדם של הפיאסטה. זוהי מכונית גדולה וספורטיבית יותר מקודמתה, עם מרחב פנים מהגדולים בקבוצה. המכונית הושקה עם טכנולוגיות מתקדמות, כולל חנייה אוטומטית וחבילת בטיחות מוזנת חיישנים, והמנוע העיקרי בארץ יהיה 1 ליטר טורבו עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות

עוד כתבות

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

חיילי צה''ל מפעילים רחפנים בח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל

מסירה ראשונה למערכת הביטחונית הישראלית המסקרנת ועסקת הענק של הסעודים

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

האם זה מה שיעצור את הנשק האיראני?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

מדפי דבש בסופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

בשמן זית, בדבש ובקרוב ביין: המותג ישראלי, התוצרת - אירופית

החיבה לתוצרת מקומית, לובי חקלאי חזק וחסמי יבוא, מציפה את המדפים במותגים ותיקים שמשווקים "בלנד": ערבוב מותג ישראל עם תוצרת אירופית, מבלי לחשוף מאיזו מדינה הוא מגיע ● את השיטה הפופולרית שעובדת בעיקר בשמן ובדבש, רוצה הממשלה להרחיב כעת גם ליין

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

אוקראינה עברה מהצלחה צבאית לכישלון. זה יכול לקרות גם לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המציאות העגומה של ההגנה האווירית באוקראינה עלולה לקרות גם לישראל, סין הולכת על קו דק במזרח התיכון ואפל מבצעת עדכון למערכת אחרי סערת האימוג'י של דגל פלסטין ● כותרות העיתונים בעולם 

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

בארה"ב מדווחים: ישראל לא תתקוף באיראן לפני פסח

צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות טרור בדרום לבנון ● דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האירני נחת בניו יורק, מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: יותר מ-300 משאיות סיוע נכנסו לרצועה, כ-100 משלוחים הוצנחו • עדכונים שוטפים 

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?