קרב רב: ענקית ספורט שלישית נכנסת לפעילות בישראל

דקטלון הצרפתית תפתח חנות בראשון-לציון שתציע 50 מחלקות ספורט ■ בכך היא מצטרפת לפוט לוקר האמריקאית, שמתמחה באופנת ספורט, ולאינטרספורט השווייצרית, שמציעה ציוד מקצועי יותר

לאחר הכניסה של שתי שחקניות הענק הבינלאומיות בתחום הספורט - פוט לוקר ואינטרספורט - מגיע כעת גם תורה של דקטלון. Decathlon, חברה בינלאומית לפיתוח, ייצור, מכירה ושיווק של מוצרי ספורט ופנאי, תפתח את הסניף הראשון בישראל במרכז G של גזית גלוב בראשון-לציון.

החנות הראשונה תשתרע על שטח של 3,000 מ"ר ותכלול 50 מחלקות ספורט ומגוון רחב של מוצרי ספורט ייחודיים וטכנולוגיים, עם דגש על 20 מותגים פרטיים, כמו מסכת שחייה משוכללת שאטומה לכל סוג של חדירה, אוהל שנבנה תוך שניות ספורות ורשת פינג-פונג ניידת.

דקטלון נוסדה בצרפת בשנת 1976, והיא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם. כיום הרשת מונה כ-1,175 חנויות ב-28 מדינות ברחבי העולם. הרשת מעסיקה למעלה מ-78 אלף עובדים וסיימה את שנת 2016 עם מחזור שנתי של 10 מיליארד יורו. החברה מפתחת ומוכרת מוצרים מעולם הספורט, ממחבט טניס ועד מערכות צלילה משוכללת.

דקטלון החליטה על כניסה לישראל כחלק ממהלך אסטרטגי להתרחב בשווקים חדשים. האסטרטגיה של החברה פונה לספורטאים מתחילים וחובבים ולמשפחות במגוון רחב של מוצרים בלעדיים, באמצעות ריכוז כל ענפי הספורט תחת קורת-גג אחת, בהם גאדג'טים חדשניים למוצרי ספורט קיימים, ביגוד מקצועי ואופנתי וגם מוצרים סטנדרטיים במחירים שאמורים להיות אטרקטיביים.

בכך תצטרף דקטלון לשתי ענקיות ספורט בינלאומיות שכבר נכנסו לישראל. הראשונה שפתחה את שעריה היא פוט לוקר, המפעילה כ-3,400 חנויות ב- 23 מדינות, עם חנויות בגודל של 300-400 מ"ר. ההתמחות של החברה היא באופנת ספורט, והדגש הוא יותר על סניקרס אופנתיות מאשר נעלי ספורט מקצועיות לריצה. פוט לוקר צפויה לפתוח בסך-הכול 12 חנויות בישראל עד סוף 2017.

לעומתה, אינטרספורט מחזיקה בכ-5,400 חנויות המשתרעות על פני 500-1,000 מ"ר כל אחת בכ-43 מדינות בעולם, עם מחזור שנתי של למעלה מ-11 מיליארד אירו, נכון ל-2015. אינטרספורט צפויה להקים ב-2018 חמש חנויות עצמאיות בשטח של כ-1,000 מ"ר כל אחת, בנוסף למחלקות הספורט בכ-30 סניפים של רשת המשביר לצרכן.

פוטלוקר
 פוטלוקר