יובל שטייניץ מינה את גיורא שחם ליו"ר רשות המים הבא

קיבל את המלצתה של ועדת איתור והחליט על המינוי ■ שחם, מהנדס מים במקורות בעברו, הדליק משואה ביום העצמאות ב-2012 וניהל את פרויקט שיקום עמק החולה

יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי

מהנדס המים גיורא שחם, 65, נבחר לתפקיד יו"ר רשות המים והביוב. שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ קיבל את המלצת ועדת האיתור לתפקיד, ולאחר אישור המינוי בממשלה יחליף שחם את משה גראזי, המכהן כמ"מ יו"ר הרשות מאז אוגוסט האחרון.

בראש ועדת האיתור שהמליצה על שחם עמד מנכ"ל משרד התשתיות שאול מרידור, ואיתו בוועדה ישבו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, הממונה על תקציבים באוצר אמיר לוי, נציגת נציבות שירות המדינה איילת קדוש. ונציגת הציבור טלי גורן.

על פי הודעת משרד התשתיות, שחם ניהל בשנות ה-90 את פרויקט שיקום עמק החולה, ובנוסף, "בשנים האחרונות שימש שחם יועץ לחברות תשתית גדולות בתחום הידרולוגיה עילית והידרולוגיה של מי תהום. בין היתר, ערך שחם חקירות נזק הנגרם מהצפות ונושאים מורכבים של בניה במפלסי מי תהום גבוהים.

"בנוסף, ניהל פרויקטים של תכנון הנדסי וייעוץ במשק המים עבור חברות ועמותות, ריכז וניהל את תכנית האב החדשה למשק המים עבור נציבות המים, וריכז את הצוות ההנדסי של הוועדה המשותפת ישראל וממלכת ירדן ליישום פרק המים בהסכם השלום בין המדינות. ביום העצמאות 2012 היה בין מדליקי המשואות בהר הרצל בעבור תרומתו למשק המים בישראל".