שרי החוץ נפגשו: "היחסים הידרדרו תחת ממשל טראמפ"

טילרסון ולברוב נועדים במוסקבה ברקע המתיחות בין הצדדים סביב התקיפה האמריקאית בסוריה ■ לברוב אמר כי יש להבטיח שלא יהיו תקיפות נוספות, ואילו טילרסון רוצה לגשר על הפערים ■ פוטין היה תקיף יותר: "היחסים מידרדרים"

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס

שרי החוץ של ארצות-הברית ושל רוסיה נפגשים היום (ב') במוסקבה ברקע המתיחות סביב תמיכת הקרמלין במשטרו של בשאר אסד והתקיפה האמריקאית בסוריה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי היחסים בין שתי המעצמות הדרדרו מאז חילופי הממשל.

בפתח פגישתם הדגיש לברוב כי יש למנוע תקיפה נוספת של ארצות-הברית בסוריה, שלדבריו הייתה לא חוקית. מנגד, הוא הוסיף כי הוא מקווה לקיים דיונים כנים עם טילרסון על הקמת קואליציה נרחבת למלחמה בטרור.

שר החוץ האמריקאי אמר כי הוא רוצה לנצל את השיחות הרשמיות הראשונות בין נציגי הקרמלין והבית הלבן מאז נכנס דונלד טראמפ לתפקידו כדי להבין מדוע ישנם פערים כה עמוקים בין הצדדים, וכדי לנסות ולגשר עליהם.

בריאיון שהעניק פוטין לעיתון הרוסי "מיר" הוא אמר כי רמת האמון בין וושינגטון למוסקבה הדרדרו מאז טראמפ הושבע לתפקידו. לדבריו, "אפשר להגיד שרמת האמון, במיוחד בתחום הצבאי, לא השתפרה, אלא הדרדרה". פוטין התעקש כי דמשק סילקה את כל הנשק הכימי שהיה ברשותה בהתאם להסכם מ-2013, בניגוד לטענות המערב ומתנגדי אסד.