אלי דפס פורש כנפיים; אבי מוטולה עובר לתחליפי עץ

דפס, שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל קופת-חולים כללית, צפוי להחליף את עמיקם כהן כיו"ר אל-על ■ מוטולה פורש מתפקיד המשנה למנכ"ל קל אוטו וימונה למנכ"ל חברת Hi Wood

אלי דפס / צילום: איל יצהר
אלי דפס / צילום: איל יצהר

אלי דפס פורש כנפיים

דפס, שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל קופת-חולים כללית, צפוי להחליף את עמיקם כהן כיו"ר אל-על

ביום רביעי שעבר הודיע יו"ר דירקטוריון חברת התעופה אל-על, עמיקם כהן, על כוונתו לסיים את כהונתו כיו"ר ולהמשיך לכהן כדירקטור בחברה. מועד סיום כהונתו של כהן ייקבע בהמשך, עם מינוי יו"ר חדש. אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, צפוי להחליף את כהן בתפקיד.

לפני שבועיים הודיע דפס על כוונתו לסיים את תפקידו בשירותי בריאות כללית בחודשים הקרובים. יו"ר כללית, אלי אדמוני, הודיע על הקמת ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל הבא. בראש הוועדה יעמוד אדמוני, ולצדו השופט בדימוס דוד בר אופיר, שמכהן גם כיו"ר הוועדה הציבורית של כללית למינוי דירקטורים וחברי מועצה, וכן חברת הדירקטוריון ד"ר חניתה צימרין. הוועדה תבחן מועמדים מבית ומחוץ.

דפס נחשב לאחד מראשי קופות-החולים המוערכים במערכת הבריאות וכמי שהביא את כללית לראשונה מאז שנכנס לתוקפו חוק ביטוח בריאות ממלכתי ב-1994 למאזן חיובי ביחס שבין מצטרפים לעוזבים.

כללית היא הקופה הגדולה בישראל עם 4.4 מיליון מבוטחים, כ-40 אלף עובדים ו-14 בתי חולים ציבוריים. כללית מחזיקה גם ב-40% בבית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר. בעבר שימש דפס מנהל מחוז ירושלים בכללית וסמנכ"ל האחראי על חטיבת הקהילה.

על תפקיד המנכ"ל הבא של כללית צפויים להתמודד בכירים בקופת-החולים, לרבות מנהלי בתי חולים מובילים של הקבוצה, מולם יתמודדו גם בכירים במערכת הבריאות. פרופ' רוני גמזו, שמנהל בשנתיים האחרונות את בית החולים איכילוב בתל-אביב, אמר בעבר, בעת ששימש מנכ"ל משרד הבריאות, כי מנכ"ל שירותי בריאות כללית הוא התפקיד המאתגר ביותר מבחינתו.

חברת התעופה אל-על, המנוהלת על-ידי דוד מימון, סיכמה את 2016 עם שחיקה של 24% ברווחיה, שהסתכמו ב-81 מיליון דולר, בעקבות עלייה בהוצאותיה, שאוזנו באופן חלקי בירידה בהוצאות המס שלה. אל-על ייחסה חלק ניכר מהשחיקה ברווח לסכסוך שפרץ בין הנהלת החברה לטייסיה, שגרר שיבושים בטיסות והשפיע על הוצאות ההפעלה שלה. כל אלה, לדברי החברה, הובילו לירידה של 14% ברווח הגולמי השנתי, שהתקרב ל-400 מיליון דולר. הכנסותיה של אל-על שמרו על יציבות ברמה של כ-2 מיליארד דולר.

אבי מוטולה עובר לתחליפי עץ

פורש מתפקיד המשנה למנכ"ל קל אוטו, אליו הגיע מנגב קרמיקה

אבי מוטולה, לשעבר מנכ"ל אפריקה תעשיות, יעזוב עם תום חג הפסח את תפקידו כמשנה למנכ"ל חברת הליסינג והשכרת הרכב קל אוטו. מוטולה ימונה בקרוב לתפקיד מנכ"ל חברת Hi Wood של איש העסקים שמואל אביטן, העוסקת בייצור תחליפי עץ. מנכ"ל קל אוטו הוא מייסד ובעלי החברה, שמוליק קליין.

עזיבתו של מוטולה מתרחשת במקביל להודעת רשות ניירות ערך בתחילת מארס, שלפיה היא ממליצה להעמיד את מוטולה לדין במסגרת פרשת המירמה לכאורה בחברת נגב קרמיקה שהייתה בשליטת אפריקה תעשיות. לפי הרשות, נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד מוטולה ומעורבים נוספים בביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין, ובכלל זה הכללת פרטים מטעים בדוחות כספיים, קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט.

מוטולה, שהכחיש את החשדות נגדו, פוטר מתפקידו כמנכ"ל נגב קרמיקה ואפריקה תעשיות במארס 2015 ומונה לתפקיד משנה למנכ"ל קל אוטו כחודשיים לאחר מכן. בחברת קל אוטו הכחישו קשר בין עזיבתו של מוטולה לבין ההמלצה להעמידו לדין.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כשבוע, קרן האשראי ויולה קרדיט, בשיתוף עם קבוצת משקיעים בראשות יריב לרנר, חתמה עם אפריקה תעשיות על הסכם לרכישת נגב קרמיקה. בהמשך דיווחה אפריקה תעשיות כי לאור קבלת אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, נכנסה לתוקפה התפטרותו של מנכ"ל החברה, יקי ודמני, מתפקידו כמנכ"ל נגב ומתפקידו כדירקטור בקבוצת נגב, במקביל למינויו של אורי גלבוע כמנכ"ל נגב. ודמני עצמו ימשיך בתפקידו כמנכ"ל אפריקה תעשיות.

גלבוע שימש בתפקידו האחרון מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון במשך כ-4 שנים, ולפני כן שימש מנכ"ל חטיבת הרכב בקבוצת מאיר, המייבאת לישראל את רכבי הונדה, וולוו ויגואר.