נתניהו מסביר את ה"כישלון" של בן-גוריון: הוספנו לחזון - כלכלה

ראש הממשלה אמר בחגיגות המימונה בדימונה כי "ביום הראשון שהגעתי לכאן בער בי לצמצם פערים ולהביא את הקדמה"

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנודע גם בכינויו הסאטירי "הראשון לזהות", העביר היום (ג') שיעור מעניין בהיסטוריה כשהסביר במהלך חגיגות המימונה בעיר דימונה מדוע דוד בן-גוריון לא הצליח "להפריח את השממה" עוד בימי כהונתו כראש הממשלה. "בן-גוריון היה מנהיג מאוד גדול שמימש את חזונו באופן אישי כשבא להתגורר בשדה בוקר, אבל הקדמה לא באה אחריו", אמר נתניהו. "עכשיו הקדמה רצה ודוהרת הנה לנגב, כי הוספנו לחזון של בן-גוריון דבר פשוט אחד - קוראים לזה כלכלה".

לדברי נתניהו, "הסוד הוא שילוב של תשתית ממשלתית ויוזמה פרטית - כבישים, רכבות, בסיסי צה"ל ועסקים פרטיים. אנחנו עושים את זה קל בשביל העסקים וזה קורה לא רק בנגב אלא בכל מדינת ישראל". נתניהו, שרק לפני שבועיים אמר שבזמן שהעיתונאים רואים פקקים הוא רואה מחלפים, ציין כי הוא הגיע לדימונה בטיסה.

"בדרך לכאן עברתי מעל מה שהיה פעם אזור צחיח והפך ל'עיר-עיר', ואני מדבר על קרית גת. יש שם מפעל של אינטל שהוא אחד המתקדמים ביותר בעולם. אחר-כך אני ממשיך, ואני רואה כרך שהיום מתגוררים בו רבע מיליון תושבים, ובעתיד יהיו בו חצי מיליון, וזו העיר באר-שבע שפעם היו בה רק גמלים. ברוך ה' יש בה היום קריית סייבר והעתיד דוהר לשם.

"החברות המתקדמות בעולם מגיעות לב"ש. ואז אני מגיע לפה לדימונה ואני רואה מגדלים, פריחה וצמיחה, נסים ונפלאות וגם הולכים לקום פה 21 אלף יחידות דיור כך שהעיר משלשלת את גודלה. העתיד זורם להנה. בדרך שמעתי ש'בלומברג' דירג את ישראל ככלכלה השלישית הגדולה בעולם בזכות אינפלציה כמעט אפסית ותעסוקה כמעט מלאה. אז יש התחדשות כאן בדימונה, בנגב ובחלקים השונים של מדינת ישראל וארץ ישראל".

ראש הממשלה סיפר לחוגגים כי כבר בצעירותו התעניין מאוד בנגב: "מאז שהייתי ילד שמעתי יומיום על רמת דימונה. אני זוכר את השירים ואני זוכר את היום הראשון שבאתי הנה ואמרתי - זה יכל להיות אחרת. זה בוער בי.

"זה בוער בי לצמצם את הפערים, להביא את הקדמה והצמיחה ולהוכיח שיש לנו מדינת ישראל אחת ולא שתי מדינות. זה בוער בי גם לגבי האזרחים הבדויים שלנו, כי אני רוצה אותם בקדמה ושלא ילכו אחורה. אחת המשימות הגדולות זו בהחלט פתרון בעיית הבדויים שתאפשר להם להשתלב בנסים ובנפלאות של מדינת ישראל וגם בחוק וסדר - זה הולך יחד".

נתניהו, שהיה אורחו של ראש עיריית דימונה בני ביטון, אמר על חגיגות המימונה: "אנחנו נמצאים כאן שבט אחים גם יחד עם השרה 'הנמרצת' מירי רגב' ועם יו"ר הקואליציה 'השקט' דוד ביטן. בחג הזה אנחנו מקרבים לבבות ומכניסים אורחים. בחג הזה יש הרבה אהבת ישראל ואחדות ישראל. הוא התחיל כחג של עדה אחת והפך לחג של כל העדות. יש בו הרבה חום והרבה אהבה, ויש בו כל פעם התחדשות".