קרן פרמירה מתניעה אופציה להנפקת חברת נטפים בוול סטריט

זאת לצד ניסיונות המכירה של נטפים לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר ■ החברה: "נבחנות מספר אפשרויות אסטרטגיות, לרבות הנפקה או מכירה"

חברת מוצרי ההשקיה נטפים, שבשליטת קרן ההשקעות הפרטית האירופית פרמירה, מקדמת מהלך להנפקת מניותיה למסחר בוול סטריט (לצד ניסיון למכור את החברה) ואף החלה בכתיבת תשקיף. מדובר באפיק נוסף למימוש ההשקעה של פרמירה, המבקשת להיפגש עם הכסף, אותו היא מקדמת לצד הניסיון למכירת נטפים לידי גורם חיצוני.

את נטפים מנהל רן מידן, והיא נמצאת בבעלות פרמירה (61%), קיבוץ חצרים (33%) וקיבוץ מגל (6%). בעלי המניות בנטפים מבקשים, על-פי ההערכות בשוק, להשיג מחיר שישקף לחברה שווי של כ-1.5 מיליארד דולר.

שכרה את גולדמן זאקס ומריל לינץ'

מנטפים נמסר בתגובה כי "לאור תוצאותיה הטובות של נטפים בשנים האחרונות, התחזית החיובית קדימה וההתעניינות הגוברת בעולם בשוק החקלאות וההשקיה, בוחנת החברה מספר אפשרויות אסטרטגיות, לרבות הנפקה בניו-יורק או מכירה.

"החברה פועלת בשני המישורים במקביל, וטרם התקבלה החלטה בנושא. לצורך התהליך שכרה החברה בתחילת הרבעון הראשון את שירותי גולדמן זאקס כבנקאי מוביל, לצד מריל לינץ' ו-CenterView".

נטפים, שמפתחת פתרונות השקיה לחקלאות, מחזיקה 16 מפעלי ייצור, מהם שלושה בישראל, והיא פעילה בכ-110 מדינות ומעסיקה כ-4,000 עובדים בארץ ובעולם.

קרן פרמירה רכשה את החזקותיה בחברת התעשייה בשלהי שנת 2011 לפי שווי חברה של 850 מיליון דולר, כשכבר אז אמר ל"גלובס" אחד מראשי הקרן האירופית כי "נטפים היא חברה שאפשר להעביר לשלב הבא, להעלות אותה עוד רמה. בתחילה נתמקד בצמיחה אורגנית, כשבעתיד נפעל לביצוע רכישות ומיזוגים, ואולי אף הנפקה".

באתר האינטרנט שלה מעידה נטפים על עצמה כי היא "חברה דינמית ומתפתחת אשר צמחה בחמש השנים האחרונות בלמעלה מ-15% בממוצע מדי שנה, וצפויה להמשיך ולצמוח בקצב דומה גם בשנים הקרובות".

את המניות שהיא מחזיקה בנטפים רכשה פרמירה בעסקת הענק מידי קיבוץ מגל שמכר 17% מתוך 23% המניות שבידיו, מקרן מרקסטון (20%), מקיבוץ יפתח (8%), מקרן טנא (10%), ועוד 6% מידי קיבוץ חצרים.