דלתא: הסכם רישיון עם קלווין קליין להפצת בגדי ילדים בארה"ב

חתמה על הסכם לפיתוח, ייצור והפצה של הלבשה תחתונה, הלבשת שינה וגרביים לבנים ולבנות עבור המותג Calvin Klein לתקופה של 5 שנים

אייזק דבח / צילום: אמיר לוי
אייזק דבח / צילום: אמיר לוי

חברת דלתא גליל   הודיעה היום (ג') על חתימה של חברת-בת בארה"ב על הסכם רישיון עם .Calvin Klein Inc לפיתוח, ייצור והפצה של הלבשה תחתונה, הלבשת שינה וגרביים לבנים ולבנות עבור המותג Calvin Klein לתקופה של 5 שנים החל מינואר 2018.

ההסכם כולל זכות בלעדית למכירה סיטונאית של מוצרי ההלבשה כאמור באלפי נקודות מכירה באמצעות חנויות כלבו וחנויות מתמחות, בארה"ב ובקנדה, ביניהן וולמרט, מרקס אנד ספנסר, טרגט, מייסיז ועוד.

שווי השוק של דלתא גליל מוערך כיום ב-2.5 מיליארד שקל, מחזור המכירות שלה ב-2016 עמד על 1.18 מיליארד דולר. קלווין קליין נוסדה ב-1968, והיקף המכירות שלה ב-2015 עמד על כ-8 מיליארד דולר במלעלה מ-110 מדינות. לפי ההערכות של דלתא גליל, מחזור המכירות של קלווין קליין מוערך ב-40 מיליון דולר בשנה.

דלתא התחילה את הפעילות עם קלווין קליין לפני למעלה מ-20 שנה, וכיום היא מחזיקה בזכיינות להלבשה תחתונה לגברים ומתכננת לגדול איתה גם בשנה הקרובה. על אף הדימוי ההיסטורי-נוסטלגי של "חברה של תחתונים וגרביים", היא כיום חברה המייצרת עבור לקוחות כמו נייקי, ויקטוריה סיקרט, קלווין קליין, אנדר ארמור ואחרים, ומחזיקה בזיכיונות לייצור עבור טומי הילפיגר, לקוסט, מרקו פולו, קונברס קולומביה ואחרים.

יעקב חן, סמנכ"ל הכספים של דלתא גליל, מסר: "אנחנו מספר חודשים לא קטן עובדים על הדבר הזה. זו הייתה שנה חשובה מאוד ביחסים שלנו עם קלווין קליין, היו ב-2017 כמה השקות מוצלחות שלנו, ולאור ההצלחה הזו החליטו להעביר לנו עוד פעילות. מדובר בהישג מאוד משמעותי מבחינתנו. היתרון כאן הוא שמדובר בעסק קיים שיעבור יד, ואין צורך לבנות הכול מאפס, כפי שהיה לנו עם זכיינות קודמים. כאן ערוצי ההפצה כבר קיימים, ואנחנו נשווק עד הלקוח". 

דלתא גליל נוסדה ב-1975 על-ידי דב לאוטמן. היא מעסיקה כ-10,000 עובדים, משווקת בלמעלה מ-20 מדינות, ורשת הייצור שלה פרוסה ברחבי הגלובוס, מהמזרח התיכון ועד מזרח אירופה. בין היתר היא מייצרת בטורקיה, בבולגריה, בסין ובבנגלדש, ובקרוב תפתח מפעל גדול בווייטנאם.

בקיץ בשנה שעברה הכריזה דלתא על העסקה הגדולה בתולדותיה: רכישת פעילות ייצור מותגי ג'ינס ודווקא מתחום הפרימיום. תמורת 120 מיליון דולר במזומן, רכשה דלתא את פעילות מותגי הג'ינס 7 for all mankind וכן מותגי הלבשה נוספים כגון ספלנדיד, מידי חברת ההלבשה וההנעלה האמריקאית V.F.