נסגר המכרז: רשת וקשת הולכות על אפיק 12, ערוץ 10 - על 13

המכרז שעורכת הרשות השנייה על האפיקים שאליהם יעברו ערוצי הברודקאסט בנובמבר, עם פיצול ערוץ 2, נסגר היום, והתוצאות יפורסמו ביום רביעי ■ עפ"י הערכות, קשת ורשת הציעו כמה מיליוני שקלים עבור אפיק 12

מכרז הרשות השנייה לבחירת האפיקים שאליהם יעברו רשת, קשת וערוץ 10 עם פיצול ערוץ 2 בנובמבר 2017 נסגר היום (א'). תוצאות המכרז יתפרסמו ביום רביעי השבוע, לאחר שיוצגו בפני מועצת הרשות השנייה.

כזכור, בהתאם לחוק שעבר עוד בתקופתו של משה כחלון כשר התקשורת, בחודש נובמבר הקרוב אמורות זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת להתחיל לשדר בשני אפיקי שידור נפרדים. על-פי החוק אמורות שתי החברות, יחד עם ערוץ 10, לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים שלהן בממירי yes והוט (22 ו-10) ולעבור לשדר באפיקים 12 עד 16.

על-פי הוראות המכרז, בין האפיקים החדשים יהיה רצף, כך שאם האפיק שעבורו יציע אחד הגופים את הסכום הגבוה ביותר יהיה אפיק 12, אפיק זה יהפוך לאפיק העוגן, ושני הערוצים הנוספים ישולבו באפיקים 13 ו-14.

על-פי הערכות בשוק, גם קשת וגם רשת תמחרו בעדיפות הגבוהה ביותר את אפיק 12, שגם כולל בתוכו את הספרה 2, וגם עשוי להיחשב לנוח להקשה על השלט. על-פי ההערכות הללו, שני הגופים הצמידו להצעתם עבור האפיק סכום שנאמד בכמה מיליוני שקלים.

בערוץ 10, בעל מבנה ההוצאות הרזה יותר, הציעו כנראה סכומים נמוכים יותר, כשעל-פי הערכות, האפיק שתומחר על-ידם בסכום הגבוה ביותר הוא אפיק 13, שעשוי להיות אטרקטיבי בשל העובדה שהוא נמצא מיד אחרי אפיק 12 המבוקש.

יחד עם זאת, היות שהמכרז בנוי כך שכל הערוצים הגישו הצעות עבור כל האפיקים, ייתכן שגם הסכום הנמוך יותר שבו נקבו קשת ורשת עבור אפיק 13 הוא גבוה יותר מההצעה שהגיש ערוץ 10 עבור האפיק הזה, כך שאחת מבינן עשויה להשתלב באפיק זה.

פיצול ערוץ 2 מהווה איום גדול על תעשיית הטלוויזיה המקומית. כבר כיום מצבם הכלכלי של שלושת הגופים - שפועלים תחת שני ערוצים - הוא בעייתי, ואף שכולם מסכימים כי הענף כולו יסבול ממעבר ל-3 גופי ברודקאסט שישדרו 7 ימים בשבוע, ולמרות מגעים שנערכו בעבר למיזוגים בין הגופים, נכון לנקודת הזמן הנוכחית זוהי המציאות המצפה לענף החל מסוף השנה. במקרה כזה המאבק הגדול צפוי לנוע סביב הניסיון לרשת את אפיק 22, שכיום משמש "מסך הבית" של הצופה הישראלי.