נכנסת גם לארון: אמזון ממשיכה בהסתערות על שוק הביגוד

ענקית הקמעונאות המקוונת מגדילה את נתח השוק שלה בתחום ההלבשה - על חשבון הקמעונאיות המסורתיות

מרכז לוגיסטי של אמזון באנגליה / צילום: רויטרס
מרכז לוגיסטי של אמזון באנגליה / צילום: רויטרס

מי מתעקש על מדידת בגדים חדשים בחנות כדי לראות אם הם מתאימים? מסתבר שלא כל-כך הרבה צרכנים. לפי סקר צרכנות חדש, קרוב ל-46% מהצרכנים האמריקאים קנו בגדים באמזון במהלך 12 החודשים האחרונים. רק וול-מארט עקפה את אמזון בקריטריון זה, לאחר ש-60% מהצרכנים רכשו בה בגדים בתקופה שנבדקה.

בתחום תכיפות הקנייה, 36% מהצרכנים דיווחו על כך שקנו "מספר פעמים" באמזון, לעומת 31% בסקר המקביל שנערך לפני שנה.

בסקר התגלו גם כמה נתונים שצריכים להדאיג את ענקיות הקמעונאות המסורתיות בארה"ב, בהן מייסי'ס ו-טרגט. כ-47% מרוכשי האופנה באמזון אמרו כי במבט קדימה ל-12 החודשים הקרובים, הם מצפים לקנות יותר ויותר בגדים בשירות הקמעונאות המקוון, ובמקביל לצמצם את כמות הרכישות בקמעונאיות המסורתיות. 

במורגן סטנלי, עורך הסקר, מאמינים כי הגידול "הלא מפתיע" בנתח השוק של אמזון מגיע ישירות מנתחי השוק של חנויות כלבו ורשתות שונות, ביניהן טרגט. לראיה הדגישו במורגן סטנלי כי נתח השוק המשולב של טרגט, מייסי'ס, סירס, קוהל'ס ו-JC פני הצטמצם ב-1.6% ב-2016 - נתון דומה לעלייה של 1.9% בנתח השוק של אמזון.

בינואר דווח כי אמזון מתכננת להשיק שירות הלבשת ספורט שיתחרה באנדר ארמור, נייקי ועוד חברות המתמקדות בתחום. בינתיים היא ממשיכה להרחיב את קווי ההלבשה היומיומית שלה לגברים ולנשים. הקטגוריות הפופולריות ביותר של אמזון בתחום ההלבשה הן חולצות קז'ואל (67% מהנשאלים דיווחו כי הם רוכשים בגדים מהקטגוריה), נעליים (52%) ומכנסיים (40%).